تجربه برجام بی‌نتیجه بودن مذاکره با آمریکا را نشان داد

لنجان_امام جمعه زاینده رود گفت: امروز به خوبی همه مسئولان دریافتند که مذاکره هیچ تأثیری در کاهش دشمنی آمریکا و رفع تحریم ها نداشته و نخواهد داشت لذا یک صدا و یک پارچه از موضع گیری هماهنگ و قاطع سه قوا در برابر زیاده خواهی امریکا حمایت و آنان را به ایستادگی مقتدرانه دعوت می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه زاینده رود با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا عَلَیْهِ‌السَّلام اظهار کرد: امام رضا(ع) کانون مهر و عاطفه به مردم و مظهر عشق و محبت به آنان بودند و بزرگواری و کریمی که سایه رأفت و رحمتش همه را فرا گرفته است لذا دوست و دشمن به جلالت شأن و عظمت شخصیت و کرامت و بزرگواری ایشان واقف و معترف‌اند.

وی افزود: باید توجه داشت که امامت پیشوایان معصوم ما، در نظام جهان معنا و نیز برای ادامه حیات اسلام و مسلمین، درست‌ به آفتاب و نور و گرمای آن شبیه است و آن بزرگواران در شرایط ویژه‌ی هر زمان، و در ابعاد مختلف ضرورت ها و ایجاب های هر دوره، به درخشش و تابش و رهنمایی و پرورش پیروان ادامه می ‌دادند.

امام جمعه زاینده رود تصریح کرد: ائمه معصومین(ع) هر یک ‌در رهگذر ویژگی های عصر خود بگونه‌یی تجلی داشتند  و این چنین بود که برخی در میدان رزم حماسه می ‌آفریدند و پیام خون خود به جهان می ‌رساندند، و برخی بر منبر درس به گسترش علوم و معارف همت می ‌گماشتند، و برخی با تحمل قید و زندان با طاغوت به مبارزه برمی ‌خاستند و در هر حال آفتاب جامعه بودند.

وی ادامه داد: امامان پاک ما در میان مردم و با مردم می ‌زیستند و عملا به مردم درس زندگی و پاکی و فضیلت می ‌آموختند، آنها الگو و سرمشق دیگران بودند، خود را از مردم جدا نمی ‌کردند و به روش جباران، انحصار و اختصاصی برای خود قائل نمی ‌شدند لذا باید گفت صبر و مقاومت امام رضا(ع) یکی از اصول مشترک در زندگی امامان بود که همواره در زندگی آنها مشاهده شده است، این بزرگواران الگوی بزرگ صبر و قهرمان مقاومت بودند و امام رضا(ع) نیز همچون دیگر معصومان اهل حلم و شکیبایی بودند.

صفرزاده تهرانی اضافه کرد: وجود ضریح و بارگاه حضرت امام رضا (ع) در ایران سبب فیوضات معنوی متعددی برای همه ما شده است که با توجه به وضعیت مذهبی جامعه می‌توان شاهد ارتباط قوی و پر رنگی میان این امام همام و قلوب مردم بود و این ارادت‌های قلبی در خون و رگ ایرانیان ریشه دوانده است تا آن جا که می‌توان به حقیقت ادعا کرد محبت و عشق ایرانیان به امام رضا (ع) در میان اهل بیت جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد.
وی عنوان کرد: این ارادت‌ها و علاقه به اهل بیت سبب ایجاد معنویت‌گرایی خاصی در میان ایرانیان شده است که بستر مناسبی برای دین داری و شناخت اهل بیت است.

امام جمعه زاینده رود در ادامه  با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در تنفید حکم ریاست جمهوری گفت: مقام معظم رهبری در تنفیذ حکم ریاست جمهوری سه جهت گیری برای دولت دوازدهم و چند توصیه برای دولتمردان ارائه دادند که در حقیقت در شرائط کنونی لازمه تداوم انقلاب است.

وی بیان کرد: جهت گیری ها، پرداختن به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، تعامل گسترده با دنیا، صلابت در برابر سلطه‌طلبی از جمله مسائلی است که معظم له بر ان تاکید داشتند لذا امروز به گونه ای باید در برابر دشمن ایستاد که خیال توطئه را همیشه از سر خارج کند.

صفرزاده تهرانی خاطرنشان کرد: امانت دانستن مسئولیت و امانتداری آن، اولویت بندی در برنامه ریزی ها و هزینه، آشفته نشدن از نظرات مخالفان، قدر نیروهای مؤمن، انقلابی و پرانگیزه را دانستن از دیگر مسائلی بود که کقام معظم رهبری بر آن تاکید فراوان داشتند چرا که همین نیرهای انقلابی هستند که در مشکلات، کشور را حفظ و سینه سپر می کنند.

وی اذعان کرد: همواره در تصمیم گیریها و تعامل های بین المللی فریب دشمن را نخوردن، ارائه کار قوی و جهادی و حساب شده در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، دفاعی و حفظ هویت اسلامی و انقلابی برای مقابله با ترفندها و بهانه‌های بدخواهان و پاسخ به آنها نیز از دیگر مسائلی بود که لزوم توجه به آن را امری ضروری دانستند که همواره باید مورد توجه دولت دوازدهم قرار گیرد.

امام جمعه زاینده رود در ادامه با اشاره به سالگرد نهضت مشروطه، یادآور شد: مسئله ای که نهضت مشروطه و همچنین نهضت نفت را شکست داد، بی ‌بصیرتی، بی ‌تجربگی ملت و رهبران و بی ‌اعتمادی مردم بود و امروز دشمن همان فرمول ها را می خواهد در برابر انقلاب اسلامی پیاده کند.

وی تصریح کرد: امروز به خوبی همه مسئولان دریافتند که مذاکره هیچ تأثیری در کاهش دشمنی آمریکا و رفع تحریم ها نداشته و نخواهد داشت لذا یک صدا و یک پارچه از موضع گیری هماهنگ و قاطع سه قوا در برابر زیاده خواهی امریکا حمایت و آنان را به ایستادگی مقتدرانه دعوت می کنیم.

کد خبر 313877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.