ضرورت نگاه ویژه به طرح‌های سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با بیان اهمیت نقش سرمایه گذاری های جدید در ایجاد اشتغال و رفاه اقتصادی کشور، نگاه ویژه به طرح های سرمایه گذاری و رفع چالش های سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی را ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا فرشاد مقیمی در نشست با پرسنل معاونت برنامه ریزی و امور متقاضیان شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان، با بیان ضرورت استخراج ریسک های هر سرمایه گذار از ابتدای شروع هر طرح، گفت: سرمایه گذاری در طرح های تولیدی و صنعتی با ریسک ها و چالش های متعددی روبروست که به منظور تلاش جهت کاهش ریسک سرمایه گذاری از یک سو و آماده سازی سرمایه گذاران برای مقابله با این ریسک ها و چالش ها از سوی دیگر ضروری است ابتدا ریسک های موجود در مسیر سرمایه گذار از قبیل مشکلات و چالش های تولید، بازار، مسائل بانکی و بیمه ای و ... را استخراج کرده و  به سرمایه گذاران اطلاع رسانی کنیم.

وی همچنین تشکیل کمیته راهبری سرمایه گذاری با حضور کارشناسان بخش های مختلف مرتبط با سرمایه گذاری مانند کارشناسان بانکی و بیمه ای، کارشناس مالیاتی، کارشناس مسائل بازار، مشاوران صنعتی و ... را ضروری دانست.

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران خواستار احصاء مشکلات و چالش های سرمایه گذاری در اجرای طرح های مرتبط با شهرک های صنعتی کشور شد و افزود: با توجه به برخورداری از بودجه های مصوب طرح های پژوهشی در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و شرکت شهرک های صنعتی استان ها، ضروری است با استفاده از توان فنی و تحقیقاتی دانشگاه های معتبر کشور، در قالب طرح های پژوهشی یا پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری، چالش های موجود در مسیر سرمایه گذاران را استخراج و راهکارهای علمی مناسبی برای مقابله با این چالش ها و کاهش ریسک سرمایه گذاری ارائه شد.

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به اختصاص ۳۰ درصد از سهم مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداری ها و دهیاری ها به شهرک های صنعتی کشور، گفت: بدون شک اخذ این منابع مالی می تواند سبب شکوفایی و رونق شهرک های صنعتی کشور و رفع موانع مالی موجود در مسیر ارائه خدمات شرکت شهرک های صنعتی کشور شود که به منظور احصاء آن نیازمند انجام پیگیری های لازم از سوی این شرکت خواهیم بود.

وی در ادامه با تاکید بر اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی در شهرک های صنعتی کشور، خواستار اجرای ۱۰۰درصدی این پروژها در سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران و به نوبه خود در شرکت شهرک های صنعتی استان ها طبق نظر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان شد.

کد خبر 313835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.