دختران دهاقانی از رشته های فنی و ریاضی استقبال نمی کنند

دهاقان- رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان دهاقان گفت: دانش آموزان دختر از رشته های فنی و ریاضی دهاقان استقبال نمی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، رجب فرهمندیان با بیان این مطلب، اظهار داشت: باتوجه به اینکه هدایت تحصیلی دانش آموزان حساسیت های خاصی دارد باید براساس توانایی دانش آموزان در رشته های مناسب و نیاز کشور برنامه ریزی شود اما شرایط کنکور گذشته جالب نبود بطوری که ۶۳ درصد از داوطلبان برای ادامه تحصیل به رشته تجربی گرایش داشتند.

وی با توجه به اینکه انتخاب رشته ها بیشتر براساس احساسات است، تصریح کرد: مواردی نظیر چشم هم چشمی، نیز به انتخاب غیرآگاهانه رشته ها برای دانش آموزان رسوخ کرده و متاسفانه یک آسیب جدی است.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان دهاقان از کمبود دانش آموز در این شهرستان خبرداد و اذعان داشت: این مساله باعث شده رشته هایی که مناسب و نیاز شهرستان هست ایجاد نشود و از طرفی در برخی از دروس کمبود دبیر و در برخی از دروس نیز دبیران مازاد وجود دارد که باید به مراکز دیگر اعزام شوند.

فرهمندیان باتوجه به استقبال دانش آموزان به رشته علوم تجربی در سال گذشته دهاقان، افزود: این مساله امسال در رشته علوم انسانی دیده می شود و دانش آموزان دختر از رشته های فنی و ریاضی نیز استقبال نمی کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از دانش آموزان برای ادامه تحصیلات به شهرستان های مجاور می روند با این اندیشه که رشته های مورد نظر بهتری را انتخاب کنند؛ اما این تصور کاملا اشتباه است چراکه دهاقان، دارای شرایط بهتری از میانگین رتبه های کشوری و استانی را به خود اختصاص داده است.

رییس اداره آموزش وپرورش شهرستان دهاقان با بیان اینکه ۸۰ درصد از هدایت تحصیلی دانش آموزان دهاقان انجام شده، خاطر نشان کرد: ۲۰ درصد باقیمانده بخاطر این بوده که شرایط و حدنصاب ها برای برخی دانش آموزان حاصل نشده است.

فرهمندیان گفت: اداره آموزش و پرورش شهرستان دهاقان رتبه دوم استانی از نظر ساماندهی نیروهای انسانی و رتبه نخست نقد کتب درسی را کسب نموده است. /

کد خبر 313768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.