ارتقای فضای کسب و کار ورزشی از طریق پیوند با برندهای خارجی

رییس کمیته ورزش‌های همگانی و شهری نخستین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری گفت: کارشناسان و سرمایه‌گذاران استان اصفهان در حوزه ورزش با برقراری پیوند با شرکت‌های ورزشی آلمان و هلند و بومی‌سازی محصولات آنها در کشور موجب ارتقای فضای کسب و کار ورزشی می‌شوند.

علی قاسمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نخستین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری با حضور نمایندگان کشورهای مختلف از ۱۳ تا ۱۵ مردادماه به میزبانی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: سازمان ورزش شهرداری اصفهان به عنوان یکی از کمیته‌های اصلی این ستاد از چند ماه گذشته با همکاری دانشکده تربیت بدنی دانشگاه آزاد اصفهان، نجف‌آباد، مبارکه و دانشکده تربیت‌بدنی اصفهان برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و از برندهای بین‌المللی کشور آلمان و هلند که مورد تأیید فیفا هستند دعوت کرده‌ است تا محصولات ورزشی کشور خود را در سالن شماره یک این نمایشگاه به نمایش بگذارند.

نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نوین شهری میزبان برندهای بین‌المللی ورزشی

قاسمی با اشاره به اینکه هدف این است که کارشناسان و سرمایه‌گذاران استان اصفهان در حوزه ورزش بتوانند با شرکت‌های ورزشی آلمان و هلند پیوند برقرار کنند و محصولات این برندها را در کشور بومی‌سازی کنند، افزود: قرار است در این جشنواره کشور آلمان کفپوش ویژه سالن‌های سرپوشیده و زمین‌های روباز از جمله پیست‌های دوچرخه‌سواری، دوومیدانی و شرکت هلندی نیز چمن‌های مصنوعی مخصوص زمین‌های فوتبال، هاکی، تنیس و گلف را ارائه کنند.

رییس کمیته ورزش‌های همگانی و شهری نخستین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری گفت: در حاشیه این نمایشگاه نیز کارگاه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی نیز برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان بیان کرد: «کارگاه تخصصی شناسایی فرصت‌های کسب و کار در ورزش شهروندی» روز شنبه ۱۴ مردادماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور عباس فرهمندمهر دبیر انجمن کارآفرینی و سردبیر برنامه رادیویی ورزش در دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود. در این کارگاه دانشجویان دارای مدرک ارشد به بالای دانشگاه‌های آزاد مبارکه، اصفهان و نجف‌آباد و دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه اصفهان و میهمانانی از کلانشهرها حضور دارند.

وی افزود: نشست تخصصی «ورزش شهروندی فرصتی برای کسب و کار»، برای اولین‌بار با حضور اساتیدی از دانشگاه‌های تهران و اصفهان بعدازظهر روز شنبه ۱۴ مردادماه از ساعت ۱۴ تا ۱۷ با حضور مهدی جمالی‌نژاد شهردار اصفهان، محمدرضا برومند رییس انجمن کارآفرینی در ورزش، عباس فرهمندمهر دبیر انجمن کارآفرینی ورزش کشور، محمدعلی نادی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانشگاه آزاد اصفهان، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، دانشجویان تربیت‌بدنی دانشگاه‌ها، تمامی مدیران تربیت‌بدنی و ورزش اداره‌های دولتی، نهادها و سازمان‌های اصفهان، هیأت‌های ورزشی استان و شهرستان اصفهان، اعضای باشگاه‌های فعال اصفهان، سازمان‌ ورزش شهرداری‌های کلانشهرهای کشور و معاون ورزش شهرداری‌های استان اصفهان در دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

قاسمی ادامه داد: برنامه آموزشی و پژوهشی با مدرسی پروفسور رهنما در مورد نقش وسایل بازی‌های پارکی و مبلمان ورزشی شهر در ارتقای نشاط و سلامت شهروندان روز یکشنبه ۱۵ مردادماه در سالن همایش‌های نمایشگاه‌ بین‌المللی اصفهان در پل شهرستان برگزار می‌شود که مخاطبان این برنامه منتخبانی از مربیان سازمان ورزش شهرداری اصفهان، هیأت مدیره مجتمع‌های مسکونی شهر اصفهان، کارشناسان و معاونان مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان، کارشناسان و مدیران اماکن ورزشی سازمان ورزش شهرداری اصفهان، اساتید دانشگاه‌ها و مدرسان دانشگاه‌های یزد و تهران هستند.

برگزاری جشنواره ورزش ویژه شهروندان در حاشیه جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری

رییس کمیته ورزش‌های همگانی و شهری نخستین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری اضافه کرد: در حاشیه این نمایشگاه هر شب از ساعت ۱۹ تا ۲۲ با حضور ۱۷ غرفه ورزشی- تفریحی تیراندازی تفنگ و تپانچه بادی، تیروکمان، اسکواش، کینکت بازی رایانه‌ای ویژه بانوان و آقایان، فوتبال حبابی، فوتبال رومیزی ۲۰ نفره، دوچرخه‌سواری تریال نمایشی، پارکور، بازی‌های رایانه‌ای، صخره‌نوردی، دارت الکترونیک، ایرهاکی، موتورسنگی و پایش سلامت از جمله اندازه‌گیری قند خون، فشار، تست‌های مختلف ورزشی، برنامه‌های رقابتی و آموزشی میزبان خانواده هستیم.

قاسمی اضافه کرد: برنامه‌های شاد، مفرح با اجرای موسیقی زنده توسط گروه‌های بومی- محلی از استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی و غربی و بختیاری‌های مقیم اصفهان با نام جزیره ورزش اجرا می‌شود.

رونمایی از نرم‌افزار ثبت‌نام مراکز ورزشی سازمان ورزش شهرداری اصفهان

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان ادامه داد: در این جشنواره از نرم‌افزار ثبت‌نام مراکز ورزشی سازمان ورزش شهرداری اصفهان نیز رونمایی می‌شود که شهروندان می‌توانند با نصب این نرم‌افزار بر روی گوشی‌های موبایل و سیستم‌های خود در دوره‌های آموزشی ۴۲ مرکز ورزشی این سازمان ثبت‌نام کنند.

قاسمی هدف از این جشنواره را معرفی صنایع جدید ورزشی و زمینه‌سازی برای حضور و مشارکت بیشتر سرمایه‌گذاران به منظور سرمایه‌گذاری در تجهیزات تخصصی ورزش شهروندی بیان کرد و گفت: امید است این اقدام موجب ارتقای کسب و کار و کارآفرینی از طریق ورزش شود.  

وی افزود: در مجموع حدود ۶۰۰ نفر در برگزاری برنامه‌های سازمان ورزش شهرداری اصفهان در جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری همکاری خواهند کرد.

کد خبر 313746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.