بازگرداندن امتیاز محرومیت به فریدن، مطالبه مشترک مردم و مسئولان است

فریدن - فرماندار فریدن گفت: شهرستان فریدن به ظاهر و فقط بر روی کاغذ برخوردار به شمار می رود در حالی که در واقعیت جزء محروم ترین مناطق استان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، کمال رضایت در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان فریدن که با حضور معاون عمرانی استانداری اصفهان و جمعی از مدیران کل استان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان فریدن علی رغم این که بر روی کاغذ به عنوان یک منطقه برخوردار نوشته شده است، اما متاسفانه یکی از محروم ترین شهرستان های  استان است  و از لحاظ اعتبارات نیز نسبت به سایر شهرستان های همجوار در سطح پایین تری قرار دارد.

فرماندار فریدن، بازگرداندن امتیاز محرومیت به فریدن را یکی از مهم ترین مطالبات مشترک مردم و مسئولان این شهرستان بیان کرد و ادامه داد: در این خصوص پیگیری های بسیاری از سوی مدیریت شهرستان و نماینده  مجلس صورت گرفته که امیدواریم با نظر مساعد مدیران استانی و کشوری نتیجه مطلوب حاصل گردد و ما بتوانیم از امتیازات مناطق محروم استفاده نماییم.

رضایت افزود: از دیگر خواسته های بر حق مردم فریدن که اکنون تبدیل به بحران بزرگی نیز شده است، مسئله آب شرب و تامین آن از منابع پایدار است  که با وجود پیگیری های مداوم تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده است.

فرماندار فریدن با بیان این که تامین آب شرب از منابع پایدار در مدت زمان طولانی قابل دست یابی است، متاسفانه در حال حاضر در روستاها و شهرهای داران و دامنه دچار بحران هستیم که این موضوع در مدت زمان کوتاه باید از طریق اختصاص اعتبارات تنش آبی به شهرستان حفر چاه آهکی قفر – داران و همچنین احداث مجتمع های آبرسانی روستایی برطرف شود.

فرماندار فریدن تبدیل دبی آب چاه های کشاورزی، تعیین تکلیف  پساب  تصفیه خانه شهر داران، اصلاح شبکه های آبرسانی روستایی و شهری، تعیین تکلیف ساختمان های اداری بلااستفاده، فرونشست شهر دامنه، مدارس تخریبی و فرسوده، کمبود وسایل اطفاء حریق و آتش نشانی، آسفالت و بازسازی جاده های روستایی و شهری، کمربند جنوبی داران، رفع نقاط حادثه خیز محورهای شهرستان، سالن های ورزشی نیمه تمام در روستاها، مشکل آب فضای سبز شهرها و احیاء بافت فرسوده شهری را از مشکلات دیگر این شهرستان برشمرد و بر لزوم تسریع در برنامه ریزی و حل آن ها تاکید نمود.

به گزارش ایمنا، مدیران استانی حاضر در حاشیه این جلسه با همراهی فرماندار، معاون فرماندار، بخشداران مرکزی و زنده رود از پروژه های عمرانی و خدماتی در سطح شهرستان بازدید به عمل آوردند.

کد خبر 313728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.