از طرح های گردشگری در فریدونشهر حمایت می شود/رشد ۳۴درصدی بودجه عمرانی استان

فریدونشهر - معاون عمرانی استانداری اصفهان گفت: از طرح های گردشگری در فریدونشهر حمایت می شود و مسئولان موانع موجود در این بخش را به استان ارجاع دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدونشهر، محمدعلی طرفه، معاون عمرانی استانداری اصفهان، در جلسه بررسی مسائل و مشکلات آبی فریدونشهر، اظهار داشت:کل اعتبارات استان اصفهان در سال ۹۶ به جز اعتبارات ملی ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است که در این میان بودجه عمرانی استان افزایش ۳۴ درصدی داشته است.

وی خواستار حل مسئله تامین آب فضای سبز شهر فریدونشهر و نیز حل مشکل احداث تصفیه خانه فاضلاب فریدونشهر شد.

طرفه افزود:  از طرح های گردشگری در فریدونشهر حمایت می شود و مسئولان شهرستان هر مشکلی در مسیر طرح های گردشگری این شهرستان را برای بررسی به کمیسیون های مربوطه در مرکز استان ارجاع دهند.

امیرحسین حکمتیان، معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان نیز در این جلسه طرح فاضلاب فریدونشهر را مهم ترین طرح آبی این شهردانست و افزود: ۴۰ درصد از شبکه داخلی و ۷۰ درصد از خط انتقال این طرح انجام شده است.

وی عدم تخصیص ردیف بودجه و ممانعت مردم روستاهای همجوار از ساخت تصفیه خانه، را دو مانع بزرگ برای ادامه این کار برشمرد.

حکمتیان اهیمت منابع آبی منطقه و نیز وجود برخی مسائل فرهنگی و اجتماعی را مانع بزرگی بر سر راه این طرح دانست و افزود:  ادامه داد:  این تصفیه خانه با روش لجن فعال پیشرفته با هوادهی گسترده طراحی شده است، اما طرح آن بعد از گذر از کمیسیون ۲۱۵ و ثبت در دبیرخانه سازمان برنامه و بودجه هم اکنون در این سازمان معطل ردیف دار شدن مانده است.

به گزارش ایمنا؛ اکبر ترکی، نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، جادگان و بوئین میاندشت در مجلس و ناصر اسدی فرماندار فریدونشهر  نیز در این جلسه حضور داشتند.

هم چنین در حاشیه این جلسه، کلنگ اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب روستاهای چقا، بزمه، دهسور علیا و سفلی، چقادر و خویگان و حفر چاه آب روستای سروشجان برای ۵۴ درصد خانوارهای روستایی فریدونشهر به نیابت از ۲۰ طرح اداره آبفار این شهرستان در سال ۹۶، به زمین زده شد.

کد خبر 313693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.