گجت "لباس الکتریکی" کمردرد را از شما دور می‌کند

یک محقق استرالیایی به تازگی نوعی لباس الکتریکی ابداع کرده است که فشار وارد شده در قسمت پایین کمر را در حین بلند کردن اشیاء کاهش می دهد.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری خبرگزاری ایمنا و به نقل "گیزمگ"، لباس الکتریکی که به تازگی در انجمن بین المللی بیومکانیک در بریزبن استرالیا رونمایی شده است از جنس نایلون، لیکرا، پلی استر و مواد دیگر تشکیل شده است. این در حالی است که دو تسمه از قسمت بالا و پشت لباس به پایین آمده و به قطعات پلاستیک طبیعی در قسمت پایینی پشت و انتهایی لباس متصل می شوند.

این تسمه ها کاملا آزاد هستند و زمانی که کاربر قصد انجام کاری مانند بلند کردن اشیاء، خم شدن و یا ایستادن برای مدت زمان طولانی را دارد، به صورت الکتریکی و با استفاده از یک اپلیکیشن همراه به کاربر کمک می کنند.

برای اطمینان از طرز عملکرد این گجت جدید، هشت داوطلب لباس الکتریکی را پوشیدند، در حالی که به طرف جلو خم شده بودن و اشیائی با وزن ۱۱ و ۲۵ کیلوگرم را در موقعیت ۳۰، ۶۰ و ۹۰ درجه حمل کرده بودند. نتیجه آزمایشات صورت گرفته نشان داد که استفاده از این لباس فعالیت عضلات قسمت پایین و بیرونی کمر را  حدود ۱۵ تا ۴۵ درصد، برای هر بار بلند کردن اشیاء کاهش می دهد.

این در حالی است که پوفسور کارل زلیک، استادیار دانشگاه واندربیلت و مبدع گجت جدید قصد دارد در آینده این لباس را مجهز به سنسورهایی کند که در صورت ایجاد استرس و فشار در قسمت پایین کمر، به طور خودکار تسمه ها را وارد عمل کند.

کد خبر 313650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.