قیمت آب نیاز به بازنگری دارد

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: قیمت آب در کشور نیاز به بازنگری دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، معصومه ابتکار صبح دوشنبه در افتتاح فاز اول پروژه تصفیه خانه فاضلاب اسلامشهر اظهار کرد: ما امروز به شاخص ۵۰ درصد در دسترسی جمعیت کشور به تصفیه فاضلاب نزدیک شده ایم.

وی گفت: دولت یازدهم کار را با موانع بسیاری شروع کرد اما امروز پیشرفت های خوبی را شاهد هستیم، ایران با محدودیت شدید آب مواجه است، بسیاری از سیاست های ما در کشور باید مبتنی بر محدودیت های آب باشد.

ابتکار گفت: آلودگی آب در واقع از دست رفتن ثروت کشور است، ما باید آمایش سرزمین را مبتنی بر محدودیت آب انجام دهیم و بر این اساس برنامه های پیشرفت کشور را تنظیم کنیم.

وی افزود: ما در سازمان حفاظت محیط زیست در تهران با پایش مضاعف واحدهای بزرگ صنعتی زیر نظر داریم و بسیاری از موارد اخطار و مهلت داده شده و صدها واحد صنعتی فرآیندهای خود در زمینه محیط زیست اصلاح کردند.

ابتکار اضافه کرد: ما از تمام توان و اختیارات از جمله قانون هوای پاک و نیز قانون حفاظت از تالاب ها برای حفظ محیط زیست بهره خواهیم گرفت، اهمیت دولت به محیط زیست در حد شعار باقی نماند و عملیات خوبی انجام شده است.

وی گفت: امروز در استان های شمالی بدترین شرایط برای جمع آوری فاضلاب داریم.

ابتکار بر بازنگری جدی بر قیمت آب تاکید کرد و افزود: آب از نفت و سوخت های فسیلی مهم تر است، توجیه بسیاری از طرح های فاضلاب نیازمند بازنگری قیمت آب است.

وی اضافه کرد: ما همواره حامی طرح های وزارت نیرو هستیم، چرا که معتقدیم کشور نیازمند اهمیت بیشتر به مباحث آب و فاضلاب است.

معاون رییس جمهور اظهار داشت: ما گزارش های بسیار نگران کننده ای در خصوص تغییر اقلیم و شرایط آینده کشور می شنویم و این امر اهمیت دقت و تمرکز بر مسائل محیط زیست را افزایش می دهد.

وی همگرایی با جامعه جهانی را در مسائل محیط زیست بسیار پر اهمیت دانست و گفت: جامعه جهانی به این موضوع رسیده است که باید فارغ از تحریم ها به مساله محیط زیست بپردازد.

ابتکار به اعطا حق آبه تالاب ها اشاره کرد و افزود: برخیحق آبه ها گرفته شده است، تالاب بندعلیخان و دیگر تالاب ها به دلیل بسته شدن مسیر آب در خطر است و اثرات آوردن آب از حوزه های اطراف به تهران در محیط زیست اشاره می شود.

وی گفت: پرداخت حق آبه تالاب ها بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد و فناوری های جدید در تصفیه پساب باید مورد استفاده قرار گیرد.

منبع:‌ مهر

کد خبر 313309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.