تامین ۱۲.۵ میلیون مترمکعب پساب سالانه برای ۲۰ سال آینده شهر اصفهان

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: با اجرای پروژه تصفیه خانه سپاهان شهر برای ۲۰ سال آینده هر سال ۱۲.۵ میلیون مترمکعب آب قابل استفاده در فضای سبز خواهیم داشت

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا مصور در مراسم بهره برداری از پروژه های زیست محیطی شهر اظهارکرد: امروز یکی از روزهای خوب شهر اصفهان است چرا که در روزهای سخت بی آبی دغدغه مهم تامین آب به نتیجه رسیده است.

وی افزود: در روزهای غمباری که زاینده رود خشک شده و به یک رودخانه فصلی تبدیل شده است، حفظ روحیه شهروندان بسیار اهمیت دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: با همدلی مسئولان و مجریان شهری در آغاز مسیری قرار گرفتیم که توانستیم بخشی از رسالت خود در شهر ایفا کنیم.

مصور با تاکید بر اینکه توجه به مسائل زیست محیطی درصدر برنامه های مدیریت شهری در ۲ سال گذشته بوده است، گفت: در حوزه پسماند شهرداری اصفهان مفتخر است به وضعیت مطلوبی در دفع و دفن پسماند رسیده است و در تفکیک پسماند از مبدا نیز از شهرهای شاخص کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه بازیافت نیز حرکت های خوبی انجام شده است، گفت: طی ۲ هفته آینده همزمان با ۲۵ مرداد یکی از افتتاح بزرگ شهر مربوط به حوزه پسماند برگزار می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان همچنین به نظافت شهر اشاره کرد و اظهارداشت: در حوزه رفت وروب و نظافت شهر اصفهان مدعی برند بین المللی نظافت است اما همیشه راه طولانی برای بهتر شدن وجود دارد.

مصور خاطرنشان کرد: در حوزه ساماندهی مشاغل به ویژه مشاغل آلاینده در ۲ سال گذشته اقدامات خوبی برنامه ریزی شده به طوری که اکنون ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی برای زیرساخت های ساماندهی مشاغل در حال اجراست.

وی اظهارکرد: در حوزه مصرف انرژی نیز اکنون ۳۰۰ کیلووات انرژی خورشیدی موجود است و تامین  ۱۰۰ کیلووات دیگر نیز در دست انعقاد تفاهم نامه است.

وی به اقدامات شهرداری در حوزه فضای سبز نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه فضای سبز علی رغم اینکه ۵۶ میلیون مترمکعب آب در سال برای  آبیاری۵۳۰۰ هکتار فضای سبز شهر اصفهان نیاز است اما اکنون با ۳۶ میلیون مترمکعب آبیاری انجام می شود و پروژه هایی که امروز به بهره برداری می رسد، نیز در راستای کمک به فضای سبز انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: احداث تصفیه خانه ها سپاهانشهر و شاهین شهر با همدلی همه مجموعه شهرداری ۵، ۶، ۱۲ و ۲ و شرکت آب و فاضلاب و سپاه پاسداران و شهرداری شاهین شهر انجام شده است.

مصور تاکید کرد: اکنون در آغاز یک تلاش بزرگ برای رفع دغدغه ۲۰ سال آینده شهر در تامین منابع آب هستیم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با اجرای کامل طرح  ۹ ماده ای آب مشکل زاینده رود و آب اصفهان حل شود، خاطرنشان کرد: اصفهان امانتی با قدمت ۱۰۰ ساله است که سبزی و خرمی آن همواره زبانزد است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان توضیح داد: تصفیه خانه تکمیلی پساب سپاهان شهر آبیاری فضای سبز سپاهان شهرتا کوه صفه، مناطق ۱۳، ۶ و کمربند شرق با ۱۴۰ لیتر درثانیه را تامین می کند.

مصور عنوان کرد: در این تصفیه خانه پساب با بهترین و به روزترین روش ها تصفیه می شود تا مشکل تامین آب فضای سبز جنوب شهر حل شود.

وی اظهارکرد: خطوط انتقال به طول ۴.۶ کیلومتر در این محور پیش بینی شده تا آب را به نقاط مختلف جنوب شهر برسانیم.

وی به پروژه خط انتقال پساب تصفیه خانه شاهین شهر اشاره کرد و ادامه داد: در منطقه ۱۲ نیز خطوط انتقال به طول ۶.۹ کیلومتر پیش بینی شده است تا مشکل تامین آب فضای سبز بختیاردشت که رو به نابودی بود، حل شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: با احداث تصفیه خانه تکمیلی که توسط شرکت دانش بنیان درحال اجراست فضای سبز جنوب شهر وضعیت بسیار مناسبی خواهد داشت.

مصور در ادامه به تصفیه خانه کارخانه کمپوست اصفهان اشاره کرد و گفت: عملیات تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه کمپوست شهر اصفهان امروز آغاز می شود که نتیجه آن در ۳ پکیج تصفیه معکوس، تصفیه بیولوژیک و تصفیه فاضلاب کارواش خواهد بود.

وی افزود: در این راستا ۱۵۰ مترمکعب آب در روز در محل کارخانه تصفیه آب، ۱۵ مترمکعب تصفیه فاضلاب و ۶۰ مترمکعب تصفیه کارواش ماشین آلات خواهیم داشت که نتیجه آن نصف شدن مصرف آب است.

وی تاکید کرد: با اجرای این پروژه برای ۲۰ سال آینده هر سال ۱۲.۵ میلیون مترمکعب آب قابل استفاده در فضای سبز خواهیم داشت که این عدد  ۳۰ درصد از آبی است که برای فضای سبز مورد نیاز است.

کد خبر 313198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.