اجرای طرح مبارزه با بیولوژیک در ۲۰۰ هزار هکتار از مزارع کشور

دهاقان- رییس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال گذشته ۲۰۰ هزار هکتار از مزارع کشور طرح مبارزه با بیولوژیک انجام شد.

محمدعلی باغستانی در حاشیه بازدید از گلخانه دانش نهاد آسیا روستای همگین، در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، اظهار داشت:استان اصفهان در زمینه تولید گندم رکورد کشوری را دارد و با اینکه برداشت تمام شده اما آفت سن غلات نیز به صفر رسیده است.

وی باتوجه به بحث واردات میوه به کشور، اذعان داشت: وزارت جهاد کشاورزی متولی بازرگانی وتولید میوه هاست و تنها به چهار مورد از انواع میوه ها نظیر موز، نارگیل، انبه و آناناس مجوز وارداتی می دهد و برای سایر میوه ها هیچ گونه مجوزی صادر نمی شود.

رییس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی، بااشاره به قاچاق میوه ها، بیان داشت: اگر میوه ای بصورت پراکنده وارد شود قاچاق شناخته شده و به قرنطینه می رود و به لحاظ اینکه منشا آن مشخص نیست عرضه و توزیع نمی شود.

باغستانی استفاده از سموم با کیفیت برای مبارزه با آفات را از اصلی ترین وظایف سازمان حفظ نباتات کشور بیان کرد و افزود: تلاش ما برای ثبت سموم های با کیفیت است و سمومی که از کیفیت خوب برخوردار نباشند شناسایی و امحا می شوند.

وی بااشاره به کشت محصولات گلخانه ای، اذعان داشت: کلاس های آی پی ام و تلفیقی و کنترل بیولوژیک در اولویت هستند و در سال گذشته ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی طرح مبارزه با بیولوژیک انجام گرفت و عمده سیاست وزارت جهاد کشاورزی نیز سوق دادن اعتبارات به همین روش های نوین مبارزه با بیولوژیک است. /

کد خبر 312943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.