طرح تحریم های جدید علیه ایران؛اعمال خصومت آمریکا در همه ابعاد است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص هدف طرح تحریم های مضاعف علیه ایران گفت: هدف این طرح این است که خصومت و دشمنی آمریکایی ها در همه ابعاد علیه ایران اعمال شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به رفتارهای خصمانه آمریکا نسبت به ایران گفت: آمریکایی ها از انقلاب اسلامی تاکنون دست از رفتارهای خصمانه و دشمنی های خودشان علیه ملت ایران و جمهوری اسلامی بر نداشتند و علیرغم اینکه جامعه جهانی انتظار داشت بعد از برجام رفتار آمریکایی ها تغییر کند و آنها در قالب یک توافق بین المللی عمل کنند اما آنها رفتار خودشان را تغییر ندادند و همچنان بر طبل کینه ورزی خود می کوبند.

وی در خصوص تصویب رای مادر تحریم ها خاطر نشان شد: طرحی که اخیرا تهیه شده، در کنگره آمریکا به نحوی هم رای گیری شده و رای آورده که حتی اگر نظر رئیس جمهور آمریکا این بود که آن را وتو کند، نمی تواند چون بیش از دو سوم آراء را به دست آورده و مجبور است امضا و ابلاغ کند. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص هدف این طرح اظهار داشت: هدف این طرح این است که خصومت و دشمنی آمریکایی ها در همه ابعاد علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شود.

وی متذکر شد: این طرح گسترده است و آن را به عنوان مادر تحریم ها قلمداد می کنیم چون ابعاد مختلف فعالیت های جمهوری اسلامی ایران مد نظر قرار داده شده به ویژه نقاط قوت ایران که حوزه دفاعی کشور است.

نقوی حسینی اظهار داشت: ترامپ در ابتدا با ژست پاره کردن برجام روی کار آمد ولی وقتی با پاسخ دندان شکن ایران روبه رو شد و مقام معظم رهبری فرمودند اگر شما برجام را پاره کنید ما برجام را آتش می زنیم از موضع خودش نسبت به برجام عقب نشینی کرد. اما استراتژی روی آوردن به تحریم ها به بهانه غیر هسته ای را دنبال کردند چون اگر می خواستند به برجام بپردازند شاید با عکس العمل جامعه جهانی روبه رو می شدند.

وی متذکر شد: این رای بالا در کنگره و سنا، نشان می دهد هم دموکرات و هم جمهوری خواه این سیاست خصمانه را علیه ایران دارند. بنابراین باید برای ما درسی باشد که اولا در داخل اجماع و  وحدت یکپارچه مقابل آمریکایی ها داشته باشیم و ثانیا نه به جمهوری خواه ها و نه به دمکرات ها اعتماد نکنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اقدام متقابل مجلس تصریح کرد: مجلس طرح یک فوریتی مقابله با اقدامات خصمانه و ماجراجویانه آمریکا را تصویب کرد این طرح به کمیسیون امنیت ملی ارجاع داده شد و این کمیسیون از نهادها، دستگاه های ذیربط، فراکسیون های مجلس و کمیسیون ها نظرخواهی کرد و پیشنهادات و نقطه نظرات به کمیسیون آمده و با توجه به رفتار دیشب کنگره، کمیسیون امنیت ملی تصمم گرفت روز شنبه جلسه فوق العاده تشکیل دهد و بررسی طرح مصوب صحن علنی را در اولویت قرار دهد.

وی با اشاره به نقض برجام از طرف آمریکایی ها و تصمیم ایران برای پایبندی به تعهدات برجام گفت: یکی از اهداف بلند مدت آمریکایی ها از این تحریم و فشارها این است که ایران هزینه خروج از برجام را بدهد در حالیکه ایران به تمام تعهداتش عمل کرده است. از طرفی ما با شش کشور توافق کردیم و بقیه باید جوابگو باشند و پاسخ آمریکا را بدهند. بنابراین ما ناقض نبوده و نیستیم اما اگر هیئت نظارت بر برجام به این جمع بندی برسد که ادامه برجام سودی برای ایران ندارد قطعا ما تصمیم گیری خواهیم کرد.

کد خبر 312726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.