امیدوارم روزی در هر کوچه یک زورخانه ساخته شود/ مردم به زورخانه‌ مثل مسجد نگاه می‌کنند

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: منش‌های پهلوانی که با مبانی ارزشی ما هم‌خوانی دارد در زورخانه‌ها آموزش داده می‌شود و باید در هر کوچه و محله‌ای یک زورخانه وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سلطان‌حسینی در مجمع انتخاباتی هیأت پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای استان اصفهان، اظهار کرد: امیدوارم با حضور مجتبی جوهری بر مسند فدراسیون پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اختلاف نظرها و مشکلات قبلی برطرف شود.

وی ادامه داد: در مجمع‌ انتخاباتی هیأت‌های ورزشی هیچ وقت اعلام نمی‌کنم از کدام  کاندیدا حمایت می‌کنم. من یک رأی دارم که با توجه به شاخصه‌هایی که مدنظر اداره‌کل ورزش و جوانان استان است فرد موردنظر را انتخاب می‌کنم.

سلطان‌حسینی بیان کرد: امیدوارم هر کدام از کاندیداها که انتخاب می‌شود بتوانند باعث رشد و توسعه هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای استان اصفهان شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد: در هشت سال گذشته هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای استان اصفهان جزء برترین‌ هیأت‌های کشور بوده است. این برتری دلایل متعددی دارد که یکی از آن‌ها، قدمت دیرینه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در استان اصفهان است.

وی اضافه کرد: تعداد زورخانه‌های استان اصفهان با زورخانه‌های هیچ استانی قابل مقایسه نیست و در حال حاضر تقریباً در هر شهرستان یک یا دو زورخانه آماده افتتاح یا در حال افتتاح وجود دارد.

سلطان‌حسینی افزود: در بین بخش خصوصی نیز میل و رغبت زیادی به این ورزش که صفات و منش پهلوانی را آموزش می‌دهد وجود دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: امیدوارم روزی در هر کوچه‌ یک زورخانه‌ داشته باشیم نه به‌خاطر توسعه ورزش بلکه به این دلیل که منش‌های پهلوانی که با مبانی ارزشی ما هم‌خوانی دارد در زورخانه‌ها آموزش داده می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه کلاس‌های تلاوت قرآن که در زورخانه‌ها برگزار می‌شود رشد زیادی پیدا کرده و همچنین مسابقات قرآن چندین سال است در زورخانه‌ها برگزار می‌شود چراکه مردم به این مکان‌ها نه به عنوان یک ورزشگاه بلکه به عنوان یک پایگاه مقدس و ارزشی شبیه به مساجد نگاه می‌کنند.

سلطان‌حسنی تصریح کرد: مطمئناً هر کاری از دستمان برآید برای توسعه ورزش پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در استان اصفهان انجام می‌دهیم. تفاهم‌نامه‌هایی نیز با شهرداری‌های کل استان منعقد کرده‌ایم که در برخی از این تفاهم‌نامه‌ها قید شده که تا ۲ سال آینده بیش از ۱۰ زورخانه افتتاح شود. در آینده‌ای نه چندان دور رشد و توسعه خوبی در این ورزش خواهیم داشت و امیدوارم منش پهلوانی در تمام ورزش استان نهادینه شود.       

کد خبر 312561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.