فدراسیون از هیأت پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اصفهان انتظار بیشتری دارد

رئیس فدراسیون پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: انتظار فدراسیون از اصفهان بیشتر است و توقع داریم از چند استان همجوار که از نیروی انسانی آموزش‌دیده این ورزش محروم هستند حمایت کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی جوهری پیش از ظهر سه‌شنبه و در مجمع انتخاباتی هیأت پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای استان اصفهان اظهار کرد: اگر اصفهان امروز بسیاری از رکوردهای ورزش پهلوانی ایران را در اختیار دارد به دلیل تلاش و رقابت مثبت بزرگان این ورزش برای پیشرفت بوده است.

وی به وجود زیرساخت‌های مناسب ورزش زورخانه‌ای در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: اصفهان از این نظر فاصله زیادی با سایر استان‌ها دارد. اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی محسوب می شود و خیران اصفهانی، ائمه جمعه  و مدیران استان نیز اهمیت بالایی برای این ورزش قائل هستند و بسیاری از آنها به ورزش پهلوانی می‌پردازند. امیدوارم با وجود این پتانسیل، از استان‌های همجوار نیز که از این امکانات محروم هستند حمایت شود.

رئیس فدراسیون پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای خطاب به رئیس هیأت پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای استان اصفهان و مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: انتظار فدراسیون از اصفهان بیشتر است و توقع داریم از چند استان همجوار که از نیروی انسانی آموزش‌دیده این ورزش محروم هستند حمایت کنید.

جوهری ادامه داد: تقسیم کشور به هفت منطقه و تدوین آیین‌نامه با مشارکت بیش از ۲۵۰ کارشناسان کار ارزشمندی بود و اقدامات خوبی در استان‌ها انجام شده است ولی خوب است که استان اصفهان به استان‌های دیگر هم کمک کند که این موضوع در طرح منطقه‌بندی تعریف شده است.

وی بیان داشت: در گذشته بُعد پهلوانی ورزش زورخانه‌ای کمرنگ شده بود و غیبت کشتی پهلوانی ورزش زورخانه‌ای را تضعیف کرده بود. رویکرد آیین‌نامه جدید به این صورت است که ورزشکار ابتدا باید ورزش تیمی زورخانه‌ای و سپس هنرهای فردی را بیاموزد و در نهایت کسی که اینها را یاد گرفت، می‌تواند به کشتی پهلوانی بپردازد در صورتی که در گذشته به این شکل نبود. خوشبختانه با تدوین این آیین‌نامه قوانین فدراسیون ملی و فدراسیون جهانی یکسان شده است.

رئیس فدراسیون پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اضافه کرد: ورزش پهلوانی فراتر از سایر ورزش‌ها است و محوریت اخلاق و فرهنگ در آن باعث شده برای خانواده‌ها ارزشمند باشد.

جوهری اظهار کرد: بانک اطلاعاتی یکی از چالش‌های گذشته فدراسیون بود که با تهیه نرم‌افزار و بانک اطلاعاتی، اطلاعات هر شخصی که به عنوان مرشد، ورزشکار و داور در ورزش پهلوانی فعالیت کرده یا در حوزه آموزش و یا احداث زورخانه فعال بوده در این نرم افزار ثبت می‌شود و تمام این افراد رتبه‌بندی می‌شوند.

وی عدم سرمایه‌گذاری در رده‌های سنی پایه را دیگر چالش فدراسیون پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای دانست و گفت: پشتوانه‌سازی و سرمایه‌گذاری از سنین پایین، راه توسعه هر رشته ورزشی است و فدراسیون چندی پیش با تشکیل سه تیم نوجوانان با حضور ۳۰ ورزشکار در این راه قدم برداشت.

جوهری با اشاره به انتقادات از عملکرد هیأت پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای استان اصفهان ادامه داد: فدراسیون یک صدا را می‌پذیرد و آن هم صدای هیأت است و سایرین باید زیر چتر هیأت فعالیت کنند. چتر هیأت استان اصفهان نیز باید آنقدر باز باشد که همه را دربر بگیرد.

کد خبر 312534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.