استفاده یک هزار شهروند دهاقانی از امکانات فیزیوتراپی

دهاقان-رییس مرکز فیزیوتراپی شهرستان دهاقان گفت:در سال گذشته یکهزار نفر از شهروندان از امکانات فیزیوتراپی استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، دوم مرداد در تقویم ما به عنوان روز فیزیوتراپی نام گرفته، که اهمیت این کار یا همان پرتودرمانی در زندگی انسان ها بخصوص سالمندان می تواند موثر باشد.

فیزیوتراپی شیوه‌ای از درمان است که روشهای مختلف غیر دارویی و غیرجراحی مانند: تجهیزات فیزیکی، مانورهای دستی و تمرین درمانی و هیدرو تراپی و یا امکانات درمانهای طبیعی را برای پیشبرد معالجه به کار می‌گیرد، در این روشها ازپدیده های فیزیکی مانند ورزش، نور، صوت، موج، گرما و الکتریسیته ... جهت درمان بیماران استفاده می‌شود. فیزیوتراپی حیطه‌ای از پزشکی است که هدف آن پیشگیری از بیماری‌ها، درمان، توانبخشی ارتقاء عملکرد جسمانی بدن و بالا بردن سطح سلامت است.

فیزیوتراپیست با به حداقل رساندن عوارض بیماریها و درمان بیماریها و نیز از بین بردن عوامل محدود کننده و ناتوان کننده در جهت مستقل نمودن بیمار در طول زندگی تلاش می نماید. اگر بطور کلی بخواهیم هدف فیزیوتراپی را در یک جمله بیان نماییم باید بگوییم که هدف فیزیوتراپی مستقل نمودن بیمار در طول زندگی می باشد.

محمدرضا جوی مسئول فیزیوتراپی اداره بهزیستی شهرستان دهاقان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فیزیوتراپی یکی از شاخه های رشته روان پزشکی می باشد که بااستفاده از امکانات فیزیکی مانند پرتوهای فرابنفش، جریان های الکتریکی، تجهیزات مکانیکی و...به درمان بیماری ها واختلالات عصبی، ماهیچه ای واسکلتی می پردازد.

وی باتوجه به اینکه یک فیزیوتراپیست، درمانگر تلقی می شود، اذعان داشت: اصلی ترین نقش درمانگر توانایی انجام مانورهای دستی وحرکتی است که در جهت پیشگیری از بسیاری بیماری ها ودرمان وتوانبخشی افراد در جامعه بکار گرفته می شود.

مسئول مرکز فیزیوتراپی اداره بهزیستی شهرستان دهاقان بااشاره به وجود یک مرکز فیزیوتراپی خصوصی ویک مرکز دولتی در دهاقان، خاطر نشان کرد:در سال گذشته یکهزار شهروند از امکانات فیزیوتراپی استفاده کرده اند.

جوی از مردم خواست قبل از اینکه درد مفاصل ویا اعصاب و ...آنها تشدیدیابد به مراکز فیزیوتراپی مراجعه کنند.

وی بااشاره به رایگان بودن امکانات فیزیوتراپی برای مددجویان بهزیستی، گفت:معمولا هزینه های فیزتیوتراپی کمتر از سایر رشته های پزشکی می باشد.

کد خبر 312163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.