قرارداد طرح‌های پژوهشی محیط زیست بین شهرداری اصفهان و سه دانشگاه امضا شد

نشست مبادله قرارداد طرح‌های پژوهشی محیط زیست بین شهرداری اصفهان و سه دانشگاه اصفهان، صنعتی اصفهان و دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان در  نشست مبادله قرارداد طرح های پژوهشی محیط زیست بین شهرداری اصفهان با دانشگاه های اصفهان، صنعتی اصفهان و دانشگاه هنر اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه استان اصفهان جزو اولین استان های کشور در حوزه های پژوهشی است، در این راستا، طرح های پژوهشی شایسته ای در حوزه بررسی مشکلات زیست محیطی در استان اجرا شده است.

محمود محمدی ادامه داد: رویکرد ما علاوه بر حوزه های کلان، بررسی طرح های پژوهش محور با توجه به تمهیدات شورای اسلامی شهر بود که در این حوزه بیش از ۹۰ طرح پژوهشی با دانشگاههای استان انجام گرفت.

وی با تاکید بر اینکه تعدادی از این طرح ها به مرحله بهره برداری رسیده است، افزود: چندین طرح دیگر هم طی ۲ ماه آینده اجرا می شود. 

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان ضمن تشکر از حوزه های مختلف معاونت های شهرداری اصفهان تصریح کرد: معاونت حمل و نقل ترافیک و همچنین معاونت خدمات شهری در این حوزه اقدامات شایسته ای انجام داده اند.

محمدی بیان کرد: در حوزه معاونت عمران و معاونت مدیریت منابع انسانی با فعال کردن هیئت اندیشه ورز به طور متوسط بین ۱۵ تا ۲۰ جلسه برای بررسی مسائل زیست محیطی انجام شد.

وی تاکید کرد: تاکنون در این حوزه همچنین بیش از ۵۰ مورد پایان نامه های دانشجویی ارائه شده است. 

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین مشکلات شهر اصفهان مربوط به مسائل زیست محیطی است، افزود: چندین طرح پژوهشی کلان با بودجه ای حدود یک و نیم میلیارد تومان ارائه شده و در صدد پیاده سازی این طرح ها هستیم.

محمدی یادآور شد: یکی از این پروژه های مطرح شده، تعیین سهم آلاینده ها در آلودگی گازی جو پایین و تهیه سیاه آلاینده های گازی کلان شهر اصفهان است که دانشگاه اصفهانمجری اجرای این طرح است.

وی همچنین گفت: پروژه منشا یابی و سهم بندی ذرات معلق هوا و اولویت بندی کانون های مولد آنها در شهر اصفهان با همکاری دانگاه صنعتی اصفهان اجرا می شود.

محمدی در خصوص پروژه مطالعات تدوین ضوابط طراحی پایدار و اقلیمی ساختمان های شهر اصفهان اظهار کرد: این طرح ویژه با رویکرد زیست محیطی با همکاری دانشگاه هنر اصفهان انجام می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با همکاری صمیمانه سایر مراکز و سازمان های زیربط استان، با برگزاری جلسات مدون بررسی طرح های پژوهشی به خوبی پیش رفته و شاهد اجرای مناسب این طرح ها هستیم.

وی تاکید کرد: امیداریم با اجرای این طرح های پژوهشی شاهد ارتقای کیفی خدمات و کاهش منابع آلاینده در شهر اصفهان باشیم .

نشست مبادله تبادل قراردادهای پژوهشی بین شهرداری اصفهان و دانشگاه های صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان و دانشگاه هنر به منظور منشا یابی و سهم بندی ذرات معلق هوا و اولویت بندی کانون های مولد آنها در شهر اصفهان، تعیین سهم آلاینده در آلودگی گازی جو پایین و تهیه سیاه آلاینده های گازی کلان شهر اصفهان و مطالعات تدوین ضوابط طراحی پایدار و اقلیمی ساختمان های شهر اصفهان( مبتنی بر انرژی های تجدید پذیر از قبیل انرژی خورشیدی و ...) شامگاه امشب با حضور مسوولان استان برگزار شد.

کد خبر 312137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.