الکامپ در پله ۲۳ قرار گرفت/ رشد نمایشگاه الکامپ در سه دوره اخیر

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) به عنوان بزرگ ترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات، اخر تیرماه تا امروز در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بیش از ۸۰۰ شرکت داخلی و خارجی به مدت چهار روز آخرین خدمات، محصولات و دستاوردهای خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.
از این تعداد، حدود ۳۴۰ شرکت نوپا ( استارتاپ)، ۳۷ شرکت خارجی و بقیه شرکت های داخلی بودند.
شرکت های نوپا در سالن های ۸، ۹ ، ۱۰ و ۱۱ این نمایشگاه ایده ها و نوآوری های خود را به نمایش می گذارند تا زمینه لازم را برای جذب سرمایه گذار فراهم آورند.
یکی از سالن های نمایشگاه الکامپ ۲۳ به دولت الکترونیکی اختصاص یافته است تا دستگاه های دولتی دستاوردهای خود را در این زمینه معرفی کنند.
یکی از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم شبکه ملی اطلاعات است که قرار شد مرحله سوم آن در این نمایشگاه با حضور مسئولان افتتاح شود.
برگزاری همایش آینده اقتصاد فناوری اطلاعات از دیگر برنامه های نمایشگاه الکامپ ۲۳ است.
این بزرگ ترین گردهمایی فناوری اطلاعات و ارتباطات ( فاوا ) در فضایی بیش از ۶۰ هزار متر مربع ( ۳۲ هزار متر مربع فضای مفید) به مدت چهار روز از ۳۰ تیر تا ۲ مرداد برگزار خواهد شد؛ این مساحت نشان دهنده افزایش چشمگیر فضای نمایشگاهی در الکامپ ۲۳ است. در سال گذشته این نمایشگاه در فضایی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع برگزار شده بود، در حالی که فضای مفید الکامپ ۲۳ به ۳۴هزار متر مربع رسیده است.
نمایشگاه الکامپ ۲۳ از ساعت ۱۰ تا ساعت ۱۸ از ۳۰ تیرماه تا ۲ مرداد ماه آماده حضور علاقمندان است.
نمایشگاه الکامپ هر سال در آذر ماه برگزار می شد اما بیست و سومین دوره این نمایشگاه برای ارائه مناسب تر دستاوردها، دسترسی بهتر مردم به آخرین یافته های این حوزه و حضور گسترده تر فعالان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است.
تغییر زمان برگزاری نمایشگاه امسال سبب شده که فاصله بین دو نمایشگاه الکامپ ۲۲ و ۲۳ کوتاه شود و به همین دلیل برخی شرکت های خارجی که برنامه ریزی سالانه دارند، امکان حضور در این نمایشگاه را نداشته باشند اما در الکامپ ۲۴ حضوری پررنگ خواهند داشت.

حضور شرکت های خارجی از ۲۰ کشور دنیا در الکامپ ۲۳

مدیر اجرایی بیست و سومین دوره نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) گفت: ۳۷ شرکت خارجی از ۲۰ کشور در فضایی به مساحت هزار مترمربع در نمایشگاه الکامپ ۲۳ حضور داشتند.

باقر بحری افزود: شرکت ها از کشورهایی مانند کره‌ جنوبی، چین، تایوان، هلند، آلمان، ایتالیا، ژاین در این نمایشگاه حضور داشتند.
وی تعداد شرکت های خارجی و داخلی در این نمایشگاه را حدود ۷۵۰ شرکت اعلام کرد و گفت: از این تعداد حدود ۳۷۵ شرکت داخلی، ۳۷ شرکت خارجی و بقیه استارتاپ ها بود.
بحری به استقبال خوب استارتاپ ها نیز اشاره کرد و گفت: سالن های ۸ و ۹ این نمایشگاه به عنوان بزرگ‌ترین سالن نمایشگاه در اختیار استارتاپ‌ها قرار گرفت.
وی بیان کرد: براساس مذاکرات با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، مقرر شد که این سازمان با همراهی رایتل، بر روی ۲۰ تا ۳۰ استارتاپ حاضر در نمایشگاه سرمایه‌گذاری کند.

هم‌زمانی الکامپ و تلکام از سال ۹۷
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در نشست خبری با اشاره به ادغام نمایشگاه الکامپ و تلکام در سال آینده گفت: براساس تفاهمی که در جلسه مشترک با مسوولان ذی‌ربط صورت گرفت، مقرر شد نمایشگاه الکامپ و تلکام از سال ۹۷ هم‌زمان و با مدیریت یکپارچه برگزار شود. 
به گزارش ستاد خبری الکامپ، ناصر علی سعادت افزود: جزییات این که دو نمایشگاه ادغام شده یا به صورت دیگری برگزار شود بعدا مشخص خواهد شد اما سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، شرکت سهامی نمایشگاه‌ها و مجری نمایشگاه تلکام روی هم‌زمانی این دو رویداد به توافق رسیدند.
سعادت با بیان این که فضای نمایشگاه امسال بیش از ۷۰ درصد رشد دارد، گفت: سال گذشته الکامپ در ۱۸ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار شد. این در حالی است که فضای مفید امسال به ۳۴ هزار متر مربع رسیده است.

 افتتاح فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در الکامپ
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای همچنین با بیان این که فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در نمایشگاه الکامپ رونمایی شد، گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت یازدهم شبکه ملی اطلاعات است و مهم‌ترین فاز این شبکه روز سوم الکامپ  با حضور وزیر ارتباطات در سالن دولت الکترونیکی رونمایی شد.
وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های امسال برگزاری همایش «آینده اقتصاد فناوری اطلاعات» بودو علاوه بر آن کمیسیون آموزش نظام صنفی چند کارگاه و پنل برگزار می‌کند.
نمایشگاه الکامپ هرسال آذرماه برگزار می شد اما بیست و سومین دوره این نمایشگاه امسال برای ارائه مناسب تر دستاوردها، دسترسی بهتر مردم به آخرین یافته های این حوزه و حضور بیشتر فعالان این عرصه، ۳۰ تیر ماه تا دوم مردادماه برگزار شد.
تغییر زمان برگزاری الکامپ امسال، سبب شد که فاصله بین دو دوره الکامپ ۲۲ و ۲۳ کوتاه شود و برخی شرکت‌ های خارجی که برنامه ریزی سالانه دارند، امکان حضور در این رویداد را نیافتند که سال آینده این موضوع برطرف خواهد شد.

رشد نمایشگاه الکامپ در سه دوره اخیر

رئیس شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران گفت: نمایشگاه الکامپ در سه دوره اخیر رشد خوبی داشته و سازمان نظام صنفی رایانه ای نیز در برگزاری آن موفق بوده است.

حسین اسفهبدی به استقبال خوب استارتاپ ها از این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: یکی از نشانه های بازر پیشرفت و توسعه الکامپ، راه اندازی سالن الکام‌استارز است. 
وی ادامه داد: در سال نخست برپایی این سالن، حدود ۷۰ استارتاپ در این سالن حضور داشتند اما امسال به همت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، ۴۵۰ کسب و کار نوپا به الکامپ آمده‌اند و این درحالی است که تقاضا بیش از این هم بود.
اسفهبدی اظهار کرد: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور سال آینده و برای چهارمین دوره متوالی، مدیریت نمایشگاه الکامپ را برعهده خواهد داشت و 
برنامه‌ریزی و ثبت‌نام برای برگزاری الکامپ ۲۴ می تواند در تمام سالن‌های این نمایشگاه انجام شود. 
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) به عنوان بزرگ ترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات، از ۳۰ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران گشایش یافت و تا ۲ مرداد ماه ادامه دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز ( ۱ مرداد ماه ) در نمایشگاه الکامپ ۲۳ حضور یافت و از سالن های دولت الکترونیک و استارتاپ ها بازدید کرد.

کد خبر 312076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.