طرح توسعه حرم زینبیه؛ موتور محرکه شمال شرق اصفهان

مدیر پروژه طرح توسعه حرم حضر ت زینب(س) گفت:طرح توسعه حرم زینبیه برای رفع محرومیت  و توسعه منطقه ۱۴ شهرداری در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حرم مطهرحضرت زینب بنت موسی بن جعفر (ع) نگینی در شهر اصفهان است که سالهاست دوستداران اهل بیت (ع) و مخصوصا اهالی اصفهان به عناوین مختلف ارادت خود را به این مکان مقدس اعلام نموده اند. 

از همین رو این مکان ظرفیت تبدیل شدن به قطب فرهنگی که منطبق  منویات رهبر معظم انقلاب نیز می باشد را دارد و این مکان مقدس می تواند محرک توسعه و پاسخی مناسب در جهت تعدیل و رفع بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در محروم ترین منطقه شهری اصفهان باشد. 

در همین راستا طرح توسعه حرم زیبنیه و ساماندهی خیابان های اطراف حرم در دستور کار مدیریت شهری اصفهان قرار گرفت. 

مهرداد کیهانفر مدیر طرح حرم حضرت زینب در این باره اظهار کرد: طرح توسعه حرم حضرت زینب (س) از سال ۹۰  با همکاری مدیریت آستانه مقدس حرم حضرت زینب(س) و شهرداری اصفهان برای توسعه کالبدی حرم مطهر حضرت زینب (س) آغاز شد.

 وی با اشاره به اینکه طرح توسعه حرم زینبیه به منظور رفع محرومیت منطقه و توسعه حرم حضرت زینب(س) در وسعت ۳۴ هکتار با چشم انداز تبدیل  شدن به پنجمین قطب زیارتی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است، افزود: این پروژه  با مشارکت بخش خصوصی و همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه در دست اجراست.

کیهان فر با اشاره به اینکه ۱۹ هکتاراین طرح شامل ۴ هکتارحوزه زیارتی و ۱۵ هکتار آن حوزه شهری است، اضافه کرد: در کمسیون ماده ۵،  طرح توسعه حرم با احداث میدان شهری در کنار زیارتگاه با رویکرد باز آفرینی شهری و ایجاد مرکز منطقه ای در شمال شرقی اصفهان برای تامین کمبود برخی از سرانه ها در منطقه ۱۴ شهرداری مورد تصویب قرار گرفت.

وی اظهارکرد: زیربنای حوزه زیارتی ۸۰ هزار مترمربع است که برای بیش از  ۱۴هزار متر آن در قالب فاز یک توسط شهرداری منطقه ۱۴  پروانه صادر شده است.

مدیر طرح توسعه حرم حضرت زینب (س) ادامه داد: برای هزینه عملیات اجرایی فازهای یک ، ۲ و نظارت فاز ۳؛ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه آزادسازی این طرح در دست انجام است، گفت: بیش از ۸۰ درصد از حوزه زیارتی آزاد سازی و به میزان ۳۲۰۰۰ متر مربع محصور شده است.

کیهان فر با بیان اینکه عملیات اجرایی مناره و بقعه حرم نیز با زیر بنای ۵هزار متر مربع در دست اجراست، گفت: این پروژه با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

مدیر  طرح توسعه حرم حضرت زینب (س) با اشاره به زیربنای پروژه های خدماتی در حوزه شهری گفت: پروژه های خدماتی در حوزه شهری شامل کاربری هایی همچون هتل ۵ ستاره ، هتل ۳ ستاره ، زائرسرا، آموزشی و خدماتی و مجموعه اداری – تجاری و پارکینگ برای تامین  بخشی از کمبود های منطقه ۱۴ در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به احداث میدان شهری در شمال شهر اصفهان به عنوان سومین فضای بزرگ شهری بعد از میدان امام علی(ع) خاطرنشان کرد: احداث این میدان شهری در مجاورت حرم حضرت زینب(س) محرک توسعه ای برای منطقه ۱۴ که از مناطق کمتر توسعه یافته شهر اصفهان است، محسوب می شود.

کیهان فر اظهار کرد: عملیات اجرایی این میدان در دست اجراست و تاکنون نیز ۳۵ درصد از اراضی واقع در میدان شهری آزاد و محور ۴۵ متری جنوب با طول ۵۰۰ متر و زیربنای۱۸۰۰۰متر مربع ساخته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه  احداث خط دوم قطار شهری در دست اجراست،  تاکید کرد: ایستگاههای قطار شهری حرم حضرت زینب(س) در همجوار حوزه زیارتی مکان یابی شده و اکنون نیز ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

کد خبر 311794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.