مسابقات بازی‌های رایانه‌ای دانش‌آموزی و دانشجویی در اصفهان برگزار می‌شود

مسئول کمیته بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک هیأت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان گفت: برگزاری نخستین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای ویژه معلولین، ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان را در دستور کار خود داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اولین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای مراکز فرهنگی استان اصفهان (جام ولایت) روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۸ و ۲۹ تیرماه در دو رشته FIFA ۲۰۱۷  و PES ۲۰۱۷ در مجموعه تفریحی ورزشی IFC اصفهان برگزار خواهد شد.

محمدمهدی کاظمی مسئول کمیته بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک هیأت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان و مسئول برگزاری این رقابت‌ها عصر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: کمیته بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک استان زیرمجموعه هیأت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان است که خود شامل چهار گروه بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های کنسول، بازی‌های رباتیک و ماشین‌های کنترلی (رادیو کنترل) است.

وی افزود: تولید و نظارت بر محتوای بازی‌های رایانه‌ای بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است اما برگزاری مسابقات رایانه‌ای بر عهده وزارت ورزش و جوانان و کمیته بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک هیأت انجمن‌های ورزشی هر استان است.

کاظمی ادامه داد: بازی‌های رایانه‌ای در سال ۲۰۱۷ و با تأیید شورای المپیک آسیا به عنوان ورزش رسمی شناخته شد و قرار است این رشته در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی به عنوان رشته نمایشی شرکت داده شود. البته در این دوره از مسابقات مدال بازی‌های رایانه‌ای در جدول توزیع مدال‌ها محاسبه نمی‌شود و این اتفاق از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین به وقوع خواهد پیوست.

مسئول کمیته بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک هیأت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تیم ملی ایران در شهریور ماه امسال در چهار رشته مسابقات داخل سالن آسیا در ترکمنستان حضور خواهد داشت.

وی در مورد برگزاری اولین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای مراکز فرهنگی استان اصفهان بیان داشت: در سال ۹۳ اولین دوره مسابقات انتخابی تیم ملی را در سیتی‌سنتر اصفهان برگزار کردیم و امسال نیز میزبان دو دوره مسابقات اصحاب رسانه بودیم. ۲۸ و ۲۹ تیرماه نیز اولین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای مراکز فرهنگی استان اصفهان را با همکاری بنیاد فرهنگی بقیه‌الله اصفهان و با حضور ۹۰ شرکت‌کننده در دو رشته FIFA ۲۰۱۷  و PES ۲۰۱۷ برگزار خواهیم کرد.

کاظمی گفت: این مسابقات امسال تنها در بخش آقایان برگزار می‌شود و در سال‌های آینده در بخش بانوان نیز برگزار خواهد شد.

وی در مورد سایر برنامه‌های کمیته بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک هیأت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان اظهار کرد: برگزاری سومین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای اصحاب رسانه استان اصفهان در اواخر مرداد یا اوایل شهریورماه، برگزاری اولین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای ویژه معلولین و برگزاری مسابقات جایزه بزرگ در شهریورماه، برگزاری نخستین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای دانش‌آموزی در آبان ماه و برگزاری نخستین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای دانشجویی در آذرماه را در دستور کار خود داریم.

کاظمی ادامه داد: نخستین دوره داوری ورزش‌های الکترونیک نیز با حضور بابایی تنها داور بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای که اهل اصفهان است برگزار می‌شود.

مسئول کمیته بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک هیأت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان با اشاره به افتخارات ملی و جهانی ورزشکاران اصفهانی در این رشته تصریح کرد: برنامه بعدی ما حضور در جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری است که از ۱۳ تا ۱۵ مردادماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 311664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.