گازرسانی به شهرک امیرکبیر شهرضا روی ریل پیشرفت

شهرضا – بعد از سالها انتظار، بر اساس اعلام مسئولان، عملیات گازرسانی به شهرک صنعتی امیرکبیر شهرضا در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، شهرضا به عنوان یکی از شهرستانهای صنعتی استان اصفهان شناخته می‌شود زیرا شهرک های صنعتی بزرگی همچون رازی، سپرآباد و امیرکبیر در آن قرار دارد که سهم به سزایی در اشتغال و گرش سرمایه آن داشته است.

شهرک شیخ بهایی شهرضا و شهرک صنعتی اسفرجان نیز به تازگی و در حاشیه جاده اصفهان – شیراز ایجاد شده که در صورت تکمیل زیرساختهای لازم، در آینده نزدیک به جمع شهرکهای صنعتی این شهرستان می‌پیوندند.

در مجموع، صنعتی بودن امتیازی است که به سادگی نصیب هر شهرستانی نمی‌شود، آن هم در شهرستانی همچون شهرضا که موقعیت استثنایی بین راهی بودن برخوردار است، مجموعه این اوصاف شرایطی بی نظیر برای سرمایه گذاری و رونق اقتصادی را فراهم می‌کند.

احمد علی فردوسیان – مدرس دانشگاه و اقتصاددان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا عنوان کرد: وجود بستری برای استقرار صنایع در هر منطقه، اگر بر اساس اصول علمی و منطقی انجام شده باشد، به معنی آغاز دورانی از رشد و شکوفایی اقتصادی در آن منطقه است.  

وی ادامه داد: معمولاً صنایع در همه دنیا با دو مشکل اساسی بعد از تولید محصول مواجه هستند، نخست حمل و نقل و دیگری بازاریابی.

این مدرس اقتصاد تصریح کرد: در شهرستان شهرضا موقعیت ایده آل برای حمل و نقل بار و مسافر وجود دارد، یعنی سرمایه گذاری در بخش های خدماتی و صنعتی از این نظر به صرفه است.

فردوسیان گفت: از نظر بازاریابی هم توجه به این نکته ضروری است که هیچ صنعتی برای فروش همه محصولات خود در محل استقرار کارخانه برنامه ریزی نمی‌کند، پس از این نظر هم شهرضا نه خوب است و نه بد چون این شهر هم مثل همه شهرهای کشور بخشی از محصولات را مصرف می‌کند و طبیعتاً همه تولیدات واحدهای صنعتی از نیاز آن بیشتر است.

وی بیان کرد: سرمایه گذاری در توسعه زیرساختهای صنایع در واقع به معنی ایجاد بستری برای رشد سرمایه گذاری و افزایش حجم نقدینگی و در نتیجه ایجاد امکان بیشتر برای احداث تأسیسات زیربنایی و روبنایی، در هر منطقه است.

اراده خدمات عمومی به فعالان صنعتی از جمله مهمترین اولویتهای مورد نیاز برای رونق صنعتگری در هر منطقه است که یکی از اصلی ترین آنها، گاز است.

از گذشته اختصاص سهمیه گاز به مناطق صنعتی شهرضا و به ویژه به مناطق جدیدالأحداث، مطرح بوده است؛ یکی از این مناطق صنعتی شهرک امیرکبیر شهرضا است که از سالیان قبل با این معضل مواجه بوده است.

انتقال مشاغل ویژه مخصوصاً در و پنجره سازان براساس ماده ۵۵ بند ۲۰ قانون شهرداری مطرح شده است، بنابراین به دلیل عدم امکان استقرار اینگونه مشاغل در محیط شهری، شهرک صنعتی امیرکبیر ایجاد شده است.

ابراهیم سبزواری – نایب رییس اتاق اصناف شهرضا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با اشاره به مصوبه شهرستانی برای انتقال مشاغل ویژه به شهرک صنایع کارگاهی امیرکبیر، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۰ واحد صنفی در این شهرک مستقر هستند اما مردم برای تعمیرات جزوی به این شهرک مراجعه نمی‌کنند زیرا تعدادی از واحدهای صنفی هنوز به این محل منتقل نشده‌اند.
وی افزود: در این شهرک ۲۲ هکتار زمین فروخته شده اما امکانات کافی به آن داده نشده، فاز ۳ آن فاقد امکاناتی نظیر گاز، تلفن و برق، زیرگذر و فاقد امنیت است به همین دلیل اصناف شهرضا با این توجیه که زیرساخت‌ها و امکانات در این محل مناسب نیست، از انتقال به آن محل استقبال نمی‌کنند.

حل مشکل گازرسانی به شهرک امیرکبیر شهرضا تا ۲ ماه آینده

علی عنایتی - رییس اداره گاز شهرضا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، عنوان کرد: اداره گاز شهرضا در سال ۹۶ با شعار «گاز رسانی بی‌منت و با کرامت»، عزم خود را جزم کرده تا با تلاش و کوشش مجدانه و خدمت صادقانه و خالصانه با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود و در راستای اقتصاد مقاومتی، اشتغال پایدار و کسب رضایت شهروندان گام بردارد.

وی گفت: اداره گاز شهرضا با طراحی سند چشم‌انداز پنج ساله با استفاده حداکثری از فناوری‌های جدید، ارتقا سطح خدمات قابل ارائه به همشهریان و تکریم همزمان مردم و کارکنان را، هدف گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه اداره گاز شهرضا به عنوان نخستین اداره گاز استان اصفهان به منظور استفاده از تکنولوژی‌های نوین و پیشرفته در امر امدادرسانی، عملیات  GIS Raedy نمودن تاسیسات و شبکه‌های گاز رسانی را آغاز کرده، گفت: پس از اتمام کار در آینده‌ای نزدیک و مجهز شدن تمام گروه‌های امدادی به سیستم موقعیت یاب آنلاین ضمن اینکه تمام فعالیت‌های گروهای امدادی از طریق مرکز پیام ۱۹۴رصد و گزارش کار آنها بصورت آنلاین در سیستم ثبت می‌شود، شاهد کاهش زمان امدادرسانی و افزایش ضریب امنیت جانی و مالی هموطنان در حوزه ایمنی گاز بوده‌ایم.

عنایتی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: صنعتگران بازوان توانمند اقتصاد مقاومتی و خط شکنان عرصه اقتصاد هستند که در رفع معضل بیکاری و به تبع آن ایجاد امید و نشاط در جامعه نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

وی گفت: اداره گاز شهرضا بنا بر وظیفه ذاتی، گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی شهرضا را در اولویت خدمات خود قرار داده و تاکنون موفق به افزایش ظرفیت گازرسانی به شهرک بزرگ صنعتی رازی، انتقال گاز۲۵۰ پوند از ایستگاه  CGSیحیی آباد به ورودی مجتمع کارگاهی امیرکبیر و شیخ بهایی شده است.

رییس اداره گاز شهرضا بیان کرد: با بخشش کل هزینه گازرسانی به مبلغ ۱.۳ میلیارد تومان توسعه گازرسانی به مجتمع بزرگ کارگاهی امیرکبیر را در دست اجرا دارد  که در مدت دو ماه آینده عملیات اجرایی آن  شروع  می‌شود.

عنایتی همچنین از آغاز مطالعات گازرسانی به مجتمع کارگاهی پاتله و منطقه چغاد، طراحی و اجرای گازرسانی به واحدهای گلخانه‌ای نظرآباد، گلخانه‌های نهالستان شهرداری، کارخانه آسفالت شهرداری و مجتمع دامداری قصرچم و کشتارگاه صنعتی دام شهرضا و واحدهای صنعتی دشت مهیار خبر دارد.

توسعه گازرسانی به مناطق شهری و روستایی

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در زمینه پایداری و استمرار انرژی می‌توان به بهره‌برداری از ۹ ایستگاه جدید و افزایش ظرفیت ایستگاه تقلیل فشار گاز اسفه از ۱۴۰میلیون متر مکعب به بالغ بر۵۵۰  میلیون متر مکعب در سال اشاره کرد.

رییس اداره گاز شهرضا با اشاره به توسعه شبکه و انشعابات گاز در سطح  شهرستان، گفت: با مطالعات انجام شده و شناخت و رفع موانع کار و البته تعامل و همکاری دستگاه‌های دیگر شهرستان، فرایند نصب علمک گاز پس از تکمیل تقاضا تا زمان نصب به کمتر از ۴ روز کاهش یافته است.

عنایتی تصریح کرد: در حال حاظر فرایند نصب علمک در روستاها به کمتر از ۸ روز کاهش پیدا کرده و با تلاش‌های انجام شده همه روستاهای شهرستان به جز روستای هوک از نعمت خدادادی گاز بهرمند هستند.

وی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ گاز در روستاهای شهرستان شهرضا بیش از میانگین کشوری است، افزود: با تکمیل پروژه‌های گازرسانی به روستاها، گازرسانی در روستاهای شهرضا به ۹۹.۹ درصد رسیده که این مقدار در کشور ۶۹ درصد است.

رییس اداره گاز شهرضا در ادامه افزود: در زمینه اشتراک‌پذیری و کاهش بروکراسی اداری با تعامل خوب دفاتر پیشخوان و تلاش شبانه‌روزی همکاران در بخش امور مشترکان موفق به کاهش زمان اشتراک پذیری برای بیش از  ۴۰۰ مشترک جدید ابتدای سال شده‌ایم.

عنایتی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و استفاده از نرم افزارهای به‌روز مدیریت و رصد اشتراک پذیری فرایند اشتراک‌پذیری و نصب کنتور در شهرستان شهرضا به کمتر از یک روز رسیده است.

وی تصریح کرد: با اتمام کار ساختمان اداری جدید منظریه فرایند اشتراک پذیری و خدمات مشترکان برای مردم شهر منظریه با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

رییس اداره گاز شهرضا گفت: در سال گذشته روند کار برای کنتورهای خراب جایگزین کردن کنتور تعمیری به جای کنتور خراب بود که با رایزنی‌های انجام شده در سال ۹۶ کنتورهای خراب بدون هیچگونه هزینه اضافی با کنتورهای نو جایگزین می‌شوند.

کد خبر 311614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.