پنجمین جشنواره تئاتر منطقه ای سوره برگزیدگان خود را شناخت

برگزیدگان پنجمین جشنواره تئاتر منطقه ای سوره حوزه هنری در تالار هنر اصفهان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جوایز پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر در تالار هنر به برگزیدگان اهدا شد. در این جشنواره ۹ تئاتر از ۸ استان اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، مازندران، یزد، خوزستان، قم، مرکزی از ۲۴ الی ۲۶ تیرماه در تالار هنر شهر اصفهان به روی صحنه رفتند.

در بخش موسیقی، "عبدالرضا سهرابی" از استان هرمزگان برای تئاتر "چادری برای نجیمه" به عنوان اثر برگزیده شناخته شد و لوح سپاس به "اصغر اسحاقی گرجی" از استان مازندران برای نمایش "سرخ او" تعقل گرفت.

در بخش طراحی صحنه، "ابوالفضل زینلی" از استان قم با نمایش "هفت بچه یهودی" برگزیده شد و از "مهرنوش مردی خواه" برای نمایش "پیرمرد، بقچه، دورچه" تقدیر بعمل آمد.

در بخش نمایشنامه نویسی، عنوان بهترین نمایشنامه به "مهیار جلیلی" از استان مازندران برای نمایش "سرخ او" تعلق گرفت و ضمن تقدیر ویژه از "محمد مساوات" و "حسین مردخواه"، جایزه تقدیر به "محمد رضا آریان فر" برای نمایش "پیرمرد، بقچه، دوچرخه" و "حسن ذاکری چادری" برای نمایش "نجیمه" اهدا شد.

در برترین بازیگری نقش زن، "سارا یزدانی" برای نمایش "سرخ او" از استان مازندران عنوان بازیگر برتر را بدست آورد و "طاهره آزادهی" از استان مازندران و "شمیلا تابش" از استان اصفهان مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین بازیگران نوجوان "نیروانا هزار جریبی" از استان مازندران برای نمایش "سرخ او" مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش بازیگری نقش مرد، عنوان برگزیده به صورت مشترک به "حسن ذاکری" و "جعفر قاسمی" از استان هرمزگان تعلق گرفت و از "علی بیات" از استان مازندران و "علی جابر" از استان یزد و همچنین "فرشاد اسلامی" از استان هرمزگان تقدیر شد.

در بخش کارگردانی، "حسن سبحانی مینابی" از استان هرمزگان موفق به دریافت عنوان برگزیده شد و از "حسام افروز" از استان یزد و همچنین "مهیار هزار جریبی" از استان مازندران تقدیر شد.

گفتنی است، نمایش‌های "چادری برای نجمیه"، "سرخ او"، "قصه ظهر جمعه"، "پیرمرد، بقچه، دوچرخه" و "بی در زمان" به بیست و پنجمین جشنواره تئاتر سوره راه پیدا کردند.

کد خبر 311517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.