برگزاری انتخابات نظام‌پزشکی به صورت الکترونیکی در کشور/با متخلفان در تبلیغات برخورد می شود

رییس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: برگزاری انتخابات غیر حضوری و الکترونیک نه تنها از اتلاف وقت و هزینه بیش از ۲۰۰ هزار سفر شهری و بین شهری اجباری اعضای نظام پزشکی برای حضور در حوزه های اخذ رای جلوگیری می کنند

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، دکتر سید محمود تارا  با بیان این مطلب، اظهار کرد: انتخابات الکترونیک به صورت آنلاین برای تمامی حوزه های رای و در کل کشور برگزار می شود و همه اعضای نظام پزشکی بدون استثناء می توانند در آن شرکت کنند.

وی یادآور شد: اعضای نظام پزشکی برای شرکت در انتخابات الکترونیکی نظام پزشکی باید از طریق تلفن همراه شخصی خود، کد ۱۲ رقمی  را دریافت کرده و با آن کد در سامانه انتخابات به آدرس entekhabat.behdasht.gov.ir رای خود را ثبت کنند.

 رییس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در خصوص نحوه دریافت کد رمز برای ثبت رای اعضای نظام پزشکی، گفت: به محض آغاز رسمی انتخابات در ۳۰ تیرماه ۹۶، اعضای نظام پزشکی می توانند با تلفن همراه شخصی خودشان که شماره آن در سامانه نظام پزشکی ثبت شده و یا مالکیت آن به نام فرد رای دهنده است، شماره ملی خود را به سامانه ۲۰۰۰۱۹۰ ارسال کرده و کد رمز را دریافت کنند.

تارا ادامه داد: افراد پس از دریافت کد رمز ۱۲ رقمی از سامانه ۲۰۰۰۱۹۰، فقط یک ساعت وقت دارند تا پس از ورود به سامانه با شماره ملی، شماره نظام پزشکی و کد رمز، رای خود را ثبت کنند و در صورتی که فرد در این یک ساعت به هر دلیلی نتواند رای بدهد، فقط یک بار دیگر تا پایان زمان رای گیری می تواند درخواست کد رمز کند.

وی تصریح کرد: اگر اعضای نظام پزشکی بخواهند از شماره دیگری به جز شماره همراه ثبت شده در نظام پزشکی و یا شماره ای که مالکیت آن به نام فرد نیست، استفاده کنند باید از روز شنبه ۲۴ تیرماه، برای احراز شماره همراه خود اقدام کرده و از وجود شماره همراه خود در سامانه انتخابات، اطمینان حاصل کنند و توصیه ما این است که اعضای نظام پزشکی برای دریافت کد رمز حتما از شماره های تلفن همراهی استفاده کنند که یا در سامانه نظام پزشکی ثبت شده و یا مالکیت آن به نام خودشان است زیرا برای تشخیص هویت شماره های تلفن همراه از سرویس های امنیتی پیشرفته ای استفاده می کنیم.

رییس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با بیان اینکه اگر اعضای نظام پزشکی به توصیه ها عمل کنند، در فاصله یک تا دو دقیقه می تواند رای خود را ثبت کنند، افزود: بعد از ثبت رای اعضا در سامانه انتخابات، یک کد رهگیری طولانی را دریافت می کنند که فقط در اختیار خود افراد است که حتما باید آن را نگه دارند زیرا در صورتی که افراد به هر دلیلی پس از برگزاری انتخابات، شکایتی داشته باشند، باید حتما این کد را به همراه داشته باشند.

وی در پایان یادآور شد: ارائه کد رهگیری در زمان شکایت افراد پس از انتخابات، به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات سازمان نظام پزشکی اجازه می دهد تا شکایت فرد را پیگیری کند.

برخورد قانونی با متخلفان در تبلیغات انتخابات نظام پزشکی کشور

عضو هیات مرکزی نظارت بر هفتمین انتخابات نظام پزشکی از برخورد قانونی با متخلفان در تبلیغات انتخابات نظام پزشکی کشور خبر داد.

دکتر محمد رضا فراهانی با بیان اینکه هفتمین انتخابات نظام ‌پزشکی ۳۰ تیر ماه در سراسر کشور برگزار می ‌شود، گفت: انتخابات این دوره نظام پزشکی به صورت الکترونیکی و حضوری در تمام حوزه های انتخابیه برگزار می‌ شود.
وی به نظارت هیات مرکزی بر تمام تبلیغات کاندیدای هیات مدیره نظام پزشکی در سراسر کشور اشاره کرد و ادامه داد: هیات نظارت مرکزی انتخابات نظام پزشکی بر تمام تبلیغات کاندیداها در سراسر کشور نظارت دارد و اعضای هیات نظارت، فضای مجازی را مورد رصد و پایش قرار می‌ دهند.
فراهانی با بیان اینکه در صورت مشاهده هر گونه تخلف با کاندیدای متخلف برخورد می‌ شود، اظهار داشت: کاندیدای هیات مدیره نظام پزشکی باید در تبلیغات پیرامون خود صحبت کنند و اگر کاندیدایی بر علیه شخص دیگری فضا سازی کرده و صحبت کند، با فرد متخلف برخورد شدیدی خواهیم کرد.
عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی عنوان کرد: با توجه به رصد و پایش اعضای هیات نظارت انتخابات نظام پزشکی، تاکنون تخلفی از سوی کاندیداها گزارش و ثبت نشده است اما تا روز انتخابات به طور دقیق به رصد و پایش تبلیغات حتی در فضای مجازی ادامه خواهیم داد.
وی به انتخابات حضوری نظام پزشکی اشاره کرد و گفت: انتخابات هفتمین دوره نظام پزشکی به دو صورت الکترونیکی و حضوری برگزار می‌ شود و به دلیل الکترونیکی بودن انتخابات در هر شهر یک صندوق رای حضوری برای افرادی که امکان شرکت به صورت الکترونیک را ندارند در نظر گرفته شده البته در کلان شهرها با رایزنی هیات اجرایی انتخابات با هیات نظارت امکان افزایش تعداد صندوق‌ های حضوری نیز وجود دارد.

کد خبر 311171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.