برگزاری کارگاه «عکاسی و روایت» با حضور ساسان مویدی

کارگاه آموزشی عکاسی و روایت با حضور ساسان مویدی، ۲۱ تیر ماه در نگارستان امام خمینی (ره) برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، موسسۀ تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با همکاری کانون عکس انجمن سینمای جوان اصفهان در راستای برگزاری مسابقۀ ملی عکس روح الله، کارگاه عکاسی و روایت را برگزار می کند.

ساسان مویدی که به عنوان مدرس در این کارگاه حضور دارد متولد سال ۱۳۳۸ است و از سال ۱۳۵۵ با استخدام شدن در تلویزیون آموزشی و گذراندن دوره عکاسی، فیلم‌برداری و تدوین، آموزش های لازم را دیده و با آغاز جنگ شروع به ثبت تصاویر جنگی کرده است. از این هنرمند کتاب های عکسی در زمینه موشک‌باران‌های شهر تهران و حلبچه و... تا کنون به چاپ رسیده است. وی در گفتگو با سایت عکاسی در مورد اهمیت عکاسی جنگ می گوید: «یادم هست که در پادگان جمشدیه تهران عکاسی می‌کردم. اسرای عراقی که در ایران بودند در این مکان نگهداری می‌شدند. من از اسرای آنجا عکاسی کردم، مدتی بعد حلبچه را عکاسی کردم. در اردوگاه پناهندگان حلبچه که به ایران آمده بودند با زن جوانی برخورد کردم که ۳ فرزند کوچک داشت. از شوهرش اطلاعی نداشت. فکر می‌کرد کشته شده است. مشخصات ظاهری او را به من داد. من به او گفتم که فکر می‌کنم در فلان اردوگاه از این شخص عکس گرفته‌ام. او زنده است و اسیر شده است. زن آن‌قدر خوشحال شد که تنها دارایی‌اش را که یک النگو بود از دستش درآورد و می‌خواست به من بدهد. آنجا بود که فهمیدم عکاسی جنگ می‌تواند چقدر مهم باشد.»

علاقمندان برای شرکت در کارگاه آموزشی این مدرس می توانند امروز، ۲۱ تیر ماه، رأس ساعت ۱۶:۳۰ به نگارستان امام خمینی (ره) مراجعه کنند. /

کد خبر 310807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.