احقاق حق آبه شهرستان گلپایگان در آینده ای نزدیک

گلپایگان-فرماندار گلپایگان گفت: با توجه به پیگیری‌ نماینده شهرستان در جهت تثبیت حق آبه شهرستان اکنون به نتایج مطلوبی رسیدیم و به زودی احقاق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسین فراست در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان گلپایگان که با حضور بخشدارمرکزی و اعضای کارگروه در محل سد گلپایگان برگزارشد، اظهارداشت: منابع آب شهرستان به ویژه در بخش کشاورزی نیاز به مدیریت صحیح دارد و باید برای اجرایی شدن مصوبات کارگروه پیگیری شود.

 وی تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌ نماینده شهرستان در جهت تثبیت حق آبه شهرستان اکنون به نتایج مطلوبی رسیدیم و به زودی احقاق می‌شود.

فرماندار گلپایگان تأکید کرد: اعضای کارگروه مکلف هستند هر چه سریعتر مدارک و مستنداتی از میزان آورد میان حوضه ای جهت درج در سند حق آبه شهرستان و ارائه به مسئولین آب منطقه ای تهیه کنند.

فراست گفت: اداره امور آب باید بررسی لازم جهت امکان ایجاد حفر چاه جدید در شهرستان و تطابق با قوانین جهت رعایت حد فاصل قانونی را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی و نظام صنفی باید پیگیرهای لازم در خصوص آزاد سازی و لوله گذاری کانال انتقال آب از اعتبارات ملی و آبیاری کم فشار به منطقه رباط سرخ و قشلاق را انجام دهند، افزود: درصورت نیازاز طریق دادستانی نیز موارد را پیگیری کنند و همچنین جهاد کشاورزی انتقال آب از موتور آب منطقه لهرامش به روستای قشلاق را بررسی و اجرایی کند.

 فرماندار گلپایگان افزود: جهادکشاورزی در راستای صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی نسبت به پیگیری در جهت تامین اعتبار از سازمان جهاد کشاورزی استان جهت اراضی کشاورزی دشت گلپایگان ضروری جهادکشاورزی اقدام لازم را انجام دهد.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه شرکت بهره برداری و امور آب مکلف به تهیه گزارش اثرات احداث سد جدید و تغییرات ایجاد شده در سطح آب‌های زیرزمینی در نقاط مختلف شهرستان است، بیان کرد:اداره دامپزشکی برای مقابله با تب کریمه کنگو با تهیه یک هزار لیتر سم با همکاری شرکت پگاه گلپایگان، شرکت تعاونی دامداران و نظام صنفی در جهت سم پاشی مناطق مذکور صورت گیرد.

فراست خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی و نظام صنفی با توجه به مشکلات ایجاد شده درجایگاه سوخت ادوات کشاورزی نسبت به جانمایی 4 جایگاه سوخت گازوئیل مخصوص ادوات کشاورزی در گلپایگان، گوگد، گلشهر و سعیدآباد اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: جهت رفاه حال کشاورزان شهرستان و پیرو جلسات و پیگیری‌های صورت گرفته در این خصوص توسط اداره تعاون روستایی پیگیری لازم جهت اخذ مجوز مراکز خرید و تحویل گندم و جو کشاورزان در مناطق گلپایگان، گوگد، گلشهر و سعید آباد انجام شود.

فرماندار گلپایگان بیان داشت: شهرداری نسبت به اصلاح نهر عرب، هرانگ و رباط شلاق اقدام لازم را انجام دهد./

کد خبر 310805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.