آغاز برداشت سیر برای نخستین بار در فریدن

فریدن - رئیس اداره جهاد کشاورزی فریدن گفت: در راستای تغییر الگوی کشت؛ برداشت سیر از مزارع شهرستان آغاز شد.

رامین رستمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، اظهار داشت: برداشت سیر برای نخستین بار  در سطح ۷ هکتار از اراضی شهرستان آغاز شده است و  انتظار می رود  با توجه به متوسط عملکرد ۱۰تن در هکتار مقدار ۷۰ تن سیر از این سطح برداشت شود.

وی نیاز به تغییر الگوی کشت، لزوم ایجادتنوع کشت محصولات، تغییر شرایط آب و هوایی و اهمیت تولید محصولاتی با نیاز کمتر آبی را از دلایل کاشت سیر بیان کرد.

رستمی در ادامه از آغاز عملیات داشت چند محصول کشاورزی شهرستان نیز خبر داد و افزود:  مرحله داشت چغندر قند  که در سطح   ۸۰۰ هکتار از مزارع شهرستان کشت شده است شامل مبارزه با علف های هرز و همچنین هوا دهی ریشه است.

وی افزود: کاشت حبوبات در سطح ۳۴۰ هکتار از مزارع شهرستان در سال جاری اجرا گردیده است که رشد قابل ملاحظه سطح زیر کشت آن را در مقایسه با سال قبل شاهد هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی فریدن ادامه داد: با توجه به گسترش سطح زیر کشت حبوبات در شهرستان؛ اجرای کشت مکانیزه این محصول در دستور کار مدیریت شهرستان بوده که حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی به صورت مکانیزه با ردیف کار کشت گردیده است.

رستمی از رشد ۵۰ درصدی کاشت مکانیزه این محصول  نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: کشت مکانیزه سبب شده که مبارزه مکانیکی با علف های هرز نیز تسهیل گردد و همچنین محلول پاش عناصر ریز مغذی به راحتی انجام شود.

وی همچنین از آغاز  طرح مبارزه با علف های ذرت علوفه ای درسطح  ۸۲۰ از اراضی شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدن گفت: کشت سیب زمینی در سال جاری در سطح ۳۵۰۰ هکتار اجرا گردیده است و عملیات داشت محصول شامل خاک دهی پای بوته ( اسپار کردن) و همچنین بحث تغذیه گیاهی و مبارزه با علف های هرز ، آفات و بیماری ها در حال اجرا  است.

کد خبر 310777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.