کیفیت آب شرب مبارکه مطابق با استاندارد است

مدیر آبفا مبارکه گفت: آب شرب شهرستان مبارکه با دبی متوسط ۴۵۰ لیتر در ثانیه عمدتاً از طرح آبرسانی اصفهان بزرگ تأمین می شود و در صورت کمبود از منابع داخلی نیز جهت تأمین آب شرب استفاده می شود.

به گزازش ایمنا، سیف اله بستاکی مدیر آبفا مبارکه گفت: آب شرب شهرستان مبارکه با دبی متوسط ۴۵۰ لیتر در ثانیه عمدتاً از طرح آبرسانی اصفهان بزرگ تأمین می شود و در صورت کمبود از منابع داخلی نیز جهت تأمین آب شرب استفاده می شود، همچنین کیفیت آب شرب این شهرستان در حد استاندارد است به گونه ای که سختی آب در مبارکه مطابق با استاندارد می باشد که بر اساس استاندارد اعلام شده TBS آب باید بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ باشد که در مبارکه حدود ۲۳۰ است و خوشبختانه سختی آب در شهرستان مبارکه در حد متعارف بوده و رسوباتی که به دیواره سماور و کتری در هنگام جوشیدن آب می چسبد کاملاً طبیعی است.
شرافتی کارشناس مدیریت مصرف شرکت آبفا استان اصفهان در این برنامه به استفاده از تجهیزات و شیرآلات کاهنده در آشپزخانه، دستشویی و حمام اشاره کرد و افزود: استفاده از شیرآلات اهرمی، پدالی و الکترونیکی بسیار مؤثر در مصرف صحیح آب می باشد به طوریکه بهره گیری از شیرآلات الکترونیکی ۸۰ درصد، پدالی ۵۰درصد، اهرمی ۳۵ تا ۴۵ درصد در مصرف آب صرفه جویی می شود.
بستاکی به روش هایی که منجر به مدیریت مصرف آب در شهرستان مبارکه شد اشاره کرد و گفت: اصلاح خطوط فرسوده نصب شیرهای فشارشکن در اقطار بالا، تعویض کنتورهای فرسوده، نصب کنتورهای هوشمند در شبکه، استاندارد سازی انشعابات، ارسال اخطار به مشترکین پرمصرف، برگزاری جشنواره ایست آب نیست، نصب بنرهای صرفه جویی و تشکیل گروه مروجین و ... از جمله اقدامات در خصوص ترویج مصرف صحیح آب در مبارکه بوده است. /

کد خبر 310486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.