شاهد نمایشنامه خوانی «بازرس» در موسسۀ رویش مهر باشید

نمایشنامۀ «بازرس» به نویسندگی آنتونی شفر و کارگردانی میثم کیان، ۲۱، ۲۲ و ۲۳ تیر ماه در موسسۀ رویش مهر اجرا خوانی می شود.

کارگردان این نمایشنامه خوانی در گفتگو با ایمنا در مورد جزییات آن گفت: نمایشنامۀ  «بازرس» بیش از هر چیزی بر محور «بازی» می چرخد. بازی با عواطف، بازی با غرایز، بازی با زندگی و مرگ و بازی با نقطه ضعف ها که ریشۀ تمامی آنها را باید در رابطۀ حقارت و جنسیت جستجو کرد.

میثم کیان تصریح کرد: با این که ساختار  نمایشنامه  تا حدود زیادی به داستان های معمایی و جنایی پهلو میزند ولی در بطن خود دنیایی را خلق  می کند که پر از نقطه ضعف های انسانی در روابط عاطفی است.

وی افزود: بازی کردن و بازی دادن آدم ها در روابط، پیش از هر چیزی  یادآور ویژگی های منفی زنانه است ولی در نمایشنامۀ بازرس نمود آشکاری در میان دو مرد پیدا می کند. یکی از این دو مرد (اندرو) که خیال  می کند قویتر است بازی را شروع می کند و دیگری (مایلو) ناخواسته وارد بازی می شود و در نهایت این بازی به ظاهر بچه گانه ولی خطرناک،  شخصیت ها و حتی مخاطب را به بازی خواهد گرفت.
این کارگردان در پایان یادآور شد: یادمان باشد که راه رهایی از بازی هایی از این دست، چیزی جز خودشناسی عمیق و شناخت از نقطه ضعف ها و حقارت ها نیست.

گفتنی است، این نمایشنامه به نویسندگی آنتونی شفر با ترجمۀ شهرام زرگر و نقش خوانی حسن جویره و بهزاد سیفی، با دستیار کارگردانی بهناز بهادری و صحنه خوانی هنگامه عطایی کیا اجرا خوانی می شود.

علاقمندان برای دیدن این نمایشنامه خوانی می توانند روز های ۲۱، ۲۲ و ۲۳ تیر ماه رأس ساعت ۱۹،  به موسسۀ فرهنگی هنری رویش مهر واقع در خیابان چهارباغ بالا، چهارراه نظر، کوچۀ مجید پور معراج، شمارۀ ۱۶، پلاک ۱۰ مراجعه کنند. /

کد خبر 310436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.