سهم ۴۳ درصدی صنعت و کشاورزی از مصرف برق استان اصفهان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان گفت: ۴۳ درصد از مصرف برق استان اصفهان در بخش صنعت و کشاورزی است و همین امر مدیریت مصرف در این بخش را ضروری می کند.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا حمیدرضا پیرپیران در جمع معاون منابع انسانی شرکت توانیر و دیگر مدیران و کارشناسان، به حوزه تحت پوشش شرکت توزیع برق اصفهان اشاره کردو گفت: گسترده این شرکت ۱۶ هزار کیلومتر در حوزه فرمانداری و قسمت شرق اصفهان است که ۱۶ شهر و ۴۰۰ روستا را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مشترکین در بخش خانگی است، تاکید کرد: با این وجود بالاترین میزان انرژی مصرفی در بخش صنعت، کشاوزی و تجاری بوده که ۲۸ درصد در بخش صنعتی و ۱۵ درصد در بخش کشاورزی بوده و نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر شبکه هوایی و زمینی در این محدوده برق رسانی و تأمین انرژی این مشترکین را عملیاتی کرده است.

وی به پیک سال گذشته اشاره کرد و گفت: پیک بار سال گذشته ۱۰۶۰ مگاوات بوده است که ۱۱ هزار و ۱۲۰ دستگاه پست و ترانسفورماتورهای زمینی و هوایی با ظرفیت منصوبهٔ ۲۷۶۵ مگاولت آمپر ۲ برابر میزان پیک بار شرکت را ظرفیت سازی کرده است.

آینده دنیای توزیع، توسعه خطوط دیتا

پیرپیران با بیان اینکه در زندگی آینده دنیای توزیع اتصال خطوط دیتا اصل مهم و کلیدی است، افزود: به عبارتی رینگ کاملی از هوشمند سازی شبکه، اتوماسیون شبکه، کوچک سازی منابع تولید، جبران کسری تولید از محل مدیریت مصرف، استفاده از انرژی نو و ذخیزه سازی انرژی با رینگ شدن شبکه، اجرایی می‌شود.

 وی به توسعه خطوط دیتا و به عبارتی به رینگ شدن شبکه در کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: توسعه در این عرصه می‌تواند شرایط برق رسانی پایدار و مطمئن را بیش از بیش فراهم کند و نقشه راه شرکت‌های توزیع یک نگاه کلی به آینده صنعت تولید برق دنیا بر اساس توسعه خطوط دیتا است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این مسیر پیشرفت را دنبال کنیم و از دنیا عقب نمانیم باید به زیرساخت‌های مرتبط با حوزه صنعت برق توجه ویژه ای کنیم که این شرکت پنج زیر ساخت اصلی را مد نظر قرارداده و اقدامات موثری را در این حوزه انجام داده است.

به گفته وی، زیرساخت‌های سخت افزاری، نرم افزاری، شبکه توزیع برق، منابع انسانی و در نهایت زیرساخت روش‌ها و سیستم‌ها که در بخش سخت افزاری، بالاترین سرعت ممکنه انتقال دیتا در این حوزه صورت گرفته است و در بخش توزیع باید توجه کنیم که امکانات موجود به تنهایی پاسخگونیست و تنها استفاده از شبکه فیبر نوری صنعت برق کافی نیست وامکانات E۱ مخابرات به عنوان بک آپ رینگ شبکه به کار گرفته شده است.

پیرپیران افزود: در بخش نرم افزاری نیز طرح‌های جامع نرم افزاری به طور تخصصی پیاده سازی شده است و به عبارتی یک رینگ نرم افزاری ایجادشده است که در مرکز این ساختار نرم افزاری یک نرم افزار جامع آمار و اطلاعات وجود دارد و به عنوان یک داشبورد مدیریت تعریف شده و در ۲ ماه آینده آماده بهره برداری است.

وی به سامانه نقشه اطلاعات جغرافیایی GIS اشاره کرد و گفت: این نرم افزار تمام اطلاعات مربوط به شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف را برداشت کرده است و زبان مشترک تمام شبکه‌ها از طریق نقشه graid ملی که مبنای x, y شبکه را شامل می‌شود و تمام اطلاعات به صورت یکپارچه برداشت می نماد این شرایط تنها در بخش مهندسی نیست بلکه در ساختار خدمات مشترکین، بهره برداری نیز صورت گرفته به طوری که مأمورین قرائت از طریق تبلت اطلاعات را ذخیره می‌کنند، نصب کنتورهای هوشمند و فهام نیز نمونه دیگر این مکانیزه شدن است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان اظهار داشت: در خصوص منابع انسانی یک سامانه جامع و کامل برای تمام نیروهای رسمی و حجمی و پیمانکاری ایجاد شده و تمام پیمانکاران نیز از طریق نام کاربری و پسورد می‌توانند در دفاتر خود که بیرون از سازمان است به تمام امکانات data basee دسترسی داشته باشند برگزاری دوره آموزش به صورت غیر حضوری نیز از دیگر اقدامات این حوزه بوده است که جا دارد در این جلسه نیز از معاونت منابع انسانی شرکت مهندس مهرداد دادخواه تشکر ویژه داشته باشیم.

وی پارک فن آوری توزیع را مکان بسیار مناسبی برای نشان و عرضه تجهیزات فنی و غیر فنی دانست و گفت: با ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این مکان می‌توان جایگاه ویژه ای برای بروزسازی دانش و فن آوری بخش متصل و منفصل شرکت فراهم کرد.

مکانیزه شدن فرایندها؛ رضایت برون سازمانی و درون سازمانی

پیرپیران درادامه به سامانه سمیع و بصیر اشاره کرد و گفت: همشهریان با یک تماس می‌توانند بدون مراجعه به حوزه‌های اجرایی از خدمات اداره برق برخوردار شوند و نظارت بر فرایندها نیز با ایجاد سامانه بصیر محقق شده و در تمام حوزه‌های خدمات مشترکین، بهره برداری و... و. عملکردها بررسی و ارزیابی می‌شود و می‌توان گفت رضایتمندی ۹۰ درصدی شهروندان اصفهانی حاصل شده که با توجه به ساختار اصلاحی در روش‌ها و دستور العمل ها به این رضایتمندی دست یافته‌ایم.

وی تغیر ساختارها و روش‌ها در وضعیت درمان و بیمه تکمیلی پرسنل را عنوان کرد و گفت: رضایتمندی تنها منوط به بیرون سازمان نیست بلکه شرایطی که منابع انسانی برای همکاران ایجاد نموده موجب رضایتمندی همکارانمان در سازمان شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان از استراتژی جدید خلق منابع در شرکت توزیع برق اصفهان خبر داد و گفت: اقدامات زیادی در تمام حوزه‌ها و معاونت‌ها صورت گرفته که به کاهش هزینه‌ها منجر شده و آنچه که در این استراتژی مهم بوده وجود عدالت و شفافیت در فعالیت‌ها است.

وی تاکید کرد: زمانی که منابع جدیدی برای شرکت ایجاد می‌شود باید خود شرکت ذینفع، از آورده‌های این منابع بهره مند شود نه اینکه به خزانه ملی واریز شود و شرکت‌ها هیچ منفعتی کسب نکنند این درخواست تمام بخش‌های صنعت برق کشور است.

کد خبر 310204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.