«نمکی و دیو»  را در سالن سوره ببینید

نمایش «نمکی و دیو» به عنوان اولین تئاتر تلفیقی با انیمیشن در اصفهان به کارگردانی مریم حسن پور تا ۲۱ تیر ماه در سالن سوره اجرا می شود.

کارگردان این نمایش در گفتگو با ایمنا در مورد جزییات آن گفت: این نمایشنامه اولین نمایشنامۀ تئاتر تلفیقی با انیمیشن است که در اصفهان اجرا می شود.

مریم حسن پور تصریح کرد: خط اصلی داستان همان قصۀ عامیانه نمکی و دیو  است که اندکی تغییر کرده و شخصیتی به آن اضافه شده است. در قصۀ نمکی و دیو، داستان دختری به نام نمکی روایت می شود که شش خواهر دارد و در خانه ای هشت در زندگی می کند و شبی که این دختر بازیگوش مسئول بستن درهاست هفت در را می بندد و یکی را فراموش می کند و دیوی از همان در وارد می شود و نمکی را با خود به قصر دیو می برد و آن جاست که نمکی پدر خود را در قصر دیو می بیند و ... 

وی افزود: در نمایش ما اما شخصیت مرغ نمکی به داستان اضافه شده و گروه نمایش دیو و نمکی زحمت بسیاری برای آماده کردن این نمایش کشیده اند،  چرا که هماهنگ کردن تصویر و انیمیشن در این نمایش تلفیقی، سالنی با چنین امکانات را می طلبید که در اصفهان نداشتیم و اکنون در سالن سورۀ حوزه هنری توانسته ایم از امکانات موجود تا هر جا که می شد استفاده کنیم و کار را اجرا ببریم، البته امیدواریم که روزی بتوانیم سالن های مجهزتری در اصفهان داشته باشیم.

حسن پور در پایان با اشاره به نام عوامل گفت: در این نمایش آلا دهقانی، امیرحسین حسن پور اصفهانی، محمد باقر، دانیتا دباغ، غزل مجیدی، غزل لهراسبی، نیلوفر فرهمند، معصومه امین الرعایا و محراب مهتاب ایفای نقش می کنند و آهنگسازی کار بر عهدۀ امیر حسین احمد پور است. همچنین فرناز پور  کاشف به عنوان طراح صحنه و گریم و محراب مهتاب به عنوان نوازندۀ سنتور در آن فعالیت دارند. نویسندگی کار نیز بر عهدۀ بنده،  بابک شهیدی و لیلی شایق بوده است و بازنویسی نهایی را نیز شخصا انجام داده ام.

علاقمندان برای دیدن این نمایش زیبا که با حمایت حوزۀ هنری اصفهان آمادۀ اجرا شده  تا ۲۱ تیر ماه فرصت دارند هر شب رأس ساعت ۱۹:۳۰ به سالن سوره واقع در خیابان آمادگاه مراجعه کنند. /

کد خبر 310108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.