مقامات استانی و شهرستانی برای حل مشکل شهرک قائمیه ورزنه ورود پیدا کنند

ورزنه - امام جمعه ورزنه گفت: مقامات استانی و شهرستانی برای حل مشکل 30 ساله شهرک قائمیه ورزنه ورود پیدا کنند.

حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع شهر ورزنه اظهارداشت:  فراموش کردن مسئله تقوا مقدمه ای برای بی تقوایی می باشد.

وی با بیان این که  معاد و دنیا مسئله ای است که باید همیشه برایمان یاد آوری شود، عنوان داشت:  موعظه وتذکر باعث می شود معاد و پرهیزکاری را فراموش نکنیم.

وی  افزود:  غفلت وفراموش کردن معاد نباید سراغ جامعه قرآنی بیاید چرا که به یاد مرگ بودن و توصیه شرکت کردن در تشییع جنازه مومن بخاطر این است که از مرگ ودنیای پس از مرگ غافل نشویم.

شامحمدی با بیان این که  یاد مرگ در زندگی  انسان ها اهمیت بسیار بالایی دارد ادامه داد: غفلت نکردن از مرگ باعث می شود تا دیگر گناهی مرتکب نشویم وآرزوهای طولانی ونشدنی را در وجود خود راه ندهیم.

وی تاکید کرد:  کسانی که مشغول دنیا شده اند ولهو ولعب را برگزیده اند این ها فریب خورده دنیا هستند ومعاد را از یاد برده اند وآیات خدا را انکار کرده اند در روز قیامت جزء کسانی خواهند بود که فراموش می شوند.

امام جمعه ورزنه در ادامه افزود: هرکسی طغیان کند و دنیا خواه باشد و زندگی دنیا را بر آخرت ترجیح دهد آتش جهنم جایگاه و پناهگاه او خواهد بود به خاطر این که افزون طلبی کردند و به فکر نیازمندان ومستمندان نبودند پس علت اکثر گناهان فراموش کردن معاد روز قیامت است.

امام جمعه ورزنه درخطبه دوم به روز عفاف وحجاب اشاره  کرد و اظهار داشت: سالروز حمله وحشیانه رضاشاه خائن به مسجد گوهر شاد برای از بین بردن حجاب وعفاف اسلامی را روز عفاف وحجاب نامگذاری کرده اند که نقشه استعمار پیر انگلیس برای نابودی اسلام بوده و هست تا عفت و حیا وحجاب را در بین مسلمانان خصوصا شیعیان از بین ببرد.

شامحمدی با بیان این که امروز می بینیم  ارزش ها به ضد ارزش مبدل گردیده است، اظهار داشت: وظیفه ما ایستادگی در برابر این هجمه هاست؛ پدران ومادران وظیفه دارند که فرزندان خود را اسلامی تربیت کنند و دولت هم باید در این مسئله بسیار مهم یک همت اساسی وجدی داشته باشد.

وی  در ادامه به قرار داد نفتی با شرکت فرانسوی توتال اشاره  کرد و گفت: قرارداد توتال قرار دادی نیست که به نفع مردم وکشور باشد و مشکلاتی دارد اول این که این قرار داد 20 ساله است در صورتی که مقام معظم رهبری بارها در ارتباط با قرارداد ها با کشورهای خارجی تاکید کرده اند که کوتاه مدت باشد.

وی ادامه داد:  این قرارداد بدون نگاه به شرکت های ایرانی ونیرو های داخلی صورت گرفته است و سهم ایران در این قرارداد 20 درصد است ولی سهم شرکت مذکور بیشتر است بنابراین  دولت باید  به این مسائل توجه بیشتری داشته باشد خصوصا این که فرانسه از منافقان و ضد انقلاب ها میزبانی می کند.

 امام جمعه ورزنه به ساخت ماهواره مصباح اشاره و تصریح کرد: ماهواره مصباح که نتیجه تلاش دانشمندان متفکر این سرزمین است را  با بهانه های واهی به جای پرتاب به فضا به موزه سپرده اند که دانشجویان از آن استفاده علمی کنند که این کار باعث یاس و نا امیدی برای متفکران خواهد شد.

حجت الاسلام شامحمدی به اظهارات وزیر راه در خصوص 19 میلیون نفر حاشیه نشین وکارتن خواب اشاره کرد واظهار داشت: ارائه آمار در خصوص حاشیه نشین هاو کارتن خواب هادر حاشیه شهر کار خوبی است  اما این آمار خیلی تاسف بار است و این سوال را ایجاد می کند که چرا دولت محترم و وزیر راه به فکر حل این مشکلات نبوده اند و درمانی برای این بیماری صورت نداده اند.

وی تصریح کرد:  عده ای مسکن مهر را  یک طرح مزخرف می دانستند؛ البته مشکلاتی داشت  که باید مرتفع  و برای مردم مسکن ارزان قیمت تهیه می شد ولی متاسفانه مسکوت مانده است .

امام جمعه ورزنه  در ادامه به مشکل شهرک قائمیه ورزنه نیز اشاره  کردو بیان داشت:  30 سال پیش مردم پول زمین های این شهرک را پرداخت کرده اند وهیچ اقدامی برای واگذاری آنها صورت نگرفته است و وقتی سال گذشته این را  مطرح کردیم مسئولان با  تغییر مکان این شهرک موافقت  کردند  ومراحل اولیه این کارانجام شد اما  متاسفانه بعداز گذشت یک سال این مسئله در پیچ وخم اداری وکاغذ بازی گیر کرده است.

وی ادامه داد: از استاندار، فرماندار ومدیر کل راه و شهر سازی می خواهیم که این کار را به جد پیگیری نمایند ومردمی که بیش از 30 سال منتظر واگذاری این زمین ها هستند را از چشم انتظاری در بیاورند.

حجت الاسلام شا محمدی در بخش دیگری از اظهارات خود  به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قضایی اشاره  کرد واظهار داشت: برخورد جد با جرائم سنگین از وظایف قوه قضائیه  است و مسئولان قضایی باید بدون مصلحت اندیشی با متخلفان ومجرمان  برخورد کنند.

 امام جمعه ورزنه با اشاره به فصل گرما  به صرفه جویی در مصرف آب اشاره کرد وافزود: فصل گرماست وتقاضایی که از مردم عزیز داریم این است که تا جایی که امکان دارد در مصرف آب صرفه جویی نمایند تا مشکلی در تامین آب شرب صورت نگیرد.

کد خبر 310076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.