ایران برای پاسداری از عفاف و حجاب شهید داده است

دهاقان- امام جمعه دهاقان گفت:مابرای پاسداری از عفاف وحجاب،اسارت ها کشیده ایم وخون شهیدان راداده ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان ، حجت الاسلام والمسلمین اصغر رضوانی، در خطبه های نماز جمعه دهاقان،اظهار داشت:در سال1413رضاخان پهلوی یک مسافرتی به کشور ترکیه داشت که این اولین وآخرین سفر او بودو40روز طول کشیدوپس از بازگشت طراحی هایی شکل گرفت ودانشگاهی در تهران پایه گزاری کرد که لانه لیبراسمی شده بودوهیچ گونه پیشرفتی در این دانشگاه حاصل نشد.

وی باتوجه به اینکه در این دانشگاه بنا نبود که فردی بیرون بیاید که به درد جامعه بخورد،تصریح کرد:رضاخان برنامه ای طراحی کرد که باید مردها لباسی بپوشند که طراحی آن از فرنگ آمده بود وهمچنین حجاب اززنان برداشته شود.اما وقتی این دستورالعمل صادر شد عکس العمل هایی در کشور پدید آمد ومردم از گوشه وکنار اعتراض هایی درمورد این دستور شاه نمودند.

خطیب نماز جمعه دهاقان باتوجه به تجمع مردم در مشهد روزبیستم تیرماه سال1314،اذعان داشت:این تجمعات کشتارهایی در پی داشت و آیت الله سید حسین قمی هم که برای نصیحت رضا شاه آمده بود دستگیر شد،وهم چنین در روز بیست ویکم نیز اعتراضاتی شد وخونریزی هایی در پی داشت.

حجت الاسلام رضوانی بااشاره به اینکه این درگیری های بی رحمانه تا مرزسه هزار نفر کشته داشت:افزود:آنها جنازه هارا با کامیون به گودال هایی می ریختند واین یک صحنه سنگینی بود که نقش می بست.

وی بااشاره به برنامه عفاف وحجاب در دهاقان گفت:در این شهرستان نیز افرادی بودند که از عفاف وحجاب خود دست بر نمی داشتند ونمونه آن مادر شهیدان بشارت بود که در آن زمان اصلااز خانه بیرون نیامد تا حجاب خود را نگهدارد.

                                                                                                                                           

کد خبر 310060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.