بکارگیری ظرفیت های مختلف با هدف برگزاری جشنواره ای مطلوب/ استقبال بی نظیر مردم از فیلم ها

قائم مقام مدیراجرایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: از تمامی ظرفیت های رسانه ای برای پوشش اخبار جشنواره فیلم های کودک و نوجوان استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هادی نباتی نژاد در برنامه تلویزیونی اینجااصفهان با اشاره به ضرورت برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان اظهارکرد: جشنواره فیلم کودک در اصفهان متولد شده است و در طول این سالها شاید به شهرهای دیگر رفت اما در نهایت به اصفهان بازگشت .

وی افزود: مدیران وقت شهرداری نیز همه ساله از این جشنواره حمایت کردند و علت آن شور و شادی و استقبال بی نظیر مردم از این جشنواره بوده است.

قائم مقام مدیراجرایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان ادامه داد: امسال نیز استقبال مردم از جشنواره فیلم کودک و نوجوان کم نظیر بود و به همین دلیل سانس های سینما اضافه شد.

نباتی نژاد اضافه کرد: با توجه به سابقه فرهنگی و حضور هنرمندان در تمامی عرصه های هنر، اصفهان پذیرای چنین جشنواره هایی است و در مجموعه مدیریت شهری همواره از برگزاری چنین جشنواره هایی حمایت صورت گرفته است .

وی تاکید کرد: استقبال کم نظیر مردم از جشنواره فیلم کودک و نوجوان باعث می شود اجازه ندهیم این جشنواره از اصفهان خارج شود.

قائم مقام مدیراجرایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی هایی که از ابتدا انجام شد پیش بینی بر این بود که طی یک هفته بیش از ۶۰ هزار نفر بتوانند فیلم های جشنواره را تماشا کنند.

نباتی نژاد بیان کرد: زمانی که جشنواره آغاز شد، با استقبال فراوان شهروندان روبرو شدیم از این رو سانس های فوق العاده اضافه شد و پیش بینی بر این است که تا پایان هفته جشنواره بیش از ۱۲۰ هزار نفر در سینماها به تماشای فیلم های جشنواره بروند.

وی ادامه داد: به جهت این استقبال و با توجه به اینکه امروز  آخرین روز جشنواره است مسئولان برگزاری به این نتیجه رسیدند که جمعه نیز اکران ها در سینماها انجام شود، یعنی یک روز به جشنواره کودک اضافه شود که این امر در این زمینه بی سابقه است.

وی با اشاره به اینکه به جهت تراکم استقبال، تمامی سانس های سینما پر است، گفت: در گذشته این جشنواره در مهرماه برگزار میشد و اکثر سانسها را مدارس پر می کردند ولی اکنون خانواده بیشترین تراکم جمعیت سینماها را دارا هستند که این مطلب باعث ایجاد شور و اشتیاق در سینماها می شود.

قائم مقام مدیراجرایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان با اشاره به اینکه ستاد جشنواره فیلم از 3 ماه قبل فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: کمیته های مختلف در جشنواره فیلم کودک فعالیت می کردند به طور مثال کمیته ای وجود دارد که در رابطه با حضور و استقبال کودکان و نوجوانان فعال است و کمیته برنامه های جنبی که سعی بر شاداب کردن فضای جشنواره دارد.

وی افزود: باتوجه به استقبال به عمل آمده، سعی بر شادابی فضای سینماها داشتیم و با فضاسازی و زیباسازی هایی که در داخل سینماها انجام داده شد، فضا برای حضور مردم آماده شده است.

نباتی نژاد تصریح کرد: مشکلی که در دوره های قبل با آن دست و پنجه نرم می کردیم فرسودگی برخی سینماها بود که با حمایت مدیریت شهری و بازسازی 2 سینما در شهر اصفهان این مشکل نیز مرتفع شد.

وی ادامه داد: علاوه بر سینما فلسطین و پردیس چهار باغ که با حمایت مدیریت شهری بازسازی شد، حدود ۶ عدد سینمای استاندارد در اختیار این جشنواره قرار گرفته است.

قائم مقام مدیراجرایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: یکی از بحث های مهم جشنواره بخش بین الملل است که در دوره های مختلف اهمیت ویژه ای داشته است.

نباتی نژاد اظهارکرد: در این دوره نیز ۸۸ مهمان خارجی از ۴۲ کشور جهان به این جشنواره آمدند و در بخش های  مختلف جشنواره با هم به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به حضور پررنگتر مهمانان خارجی در سی امین جشنواره فیلم کودک ادامه داد: همچنین حدود ۳۰ داور از ۲۴ کشور دنیا برای داوری بخش های مختلف بین الملل به اصفهان سفر کرده اند.

نباتی نژاد افزود: امسال با توجه به اینکه فیلم های جشنواره در سینماهای مسیر چهارباغ اکران داشتند، جمع بندی بر این اساس بود که دعوت از همه شهروندان به عمل آید و بتوانند در کنار چهارباغ از برنامه های جنبی استفاده کنند .

به طور مثال قطار شادی از ساعت ۵ عصر با حضور گروه های مختلف هنری از وسط شهر اصفهان به سمت چهار باغ حرکت می کند.

نباتی نژاد با اشاره به اینکه تمرکز برنامه های جنبی در محور چهارباغ است، خاطرنشان کرد: در طول هفته برگزاری جشنواره ، در سه شنبه های بدون خودرو همه هنرمندان با دوچرخه به سینماها آمدند.

وی با بیان اینکه در گوشه گوشه چهارباغ برنامه های متفاوتی پیش بینی شده بود، گفت: علاوه بر آن کارگاه های آموزشی نیز در کتابخانه مرکزی پیش بینی شد که افراد علاقه مند در این کارگاه ها مستقرمی شدند که این طرح برای شهر اصفهان ماندگار شده است .

قائم مقام مدیراجرایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان تاکید کرد: دوره های قبل جشنواره پراکنده تر برگزار می شد ولی امسال بیشترمسیر چهارباغ محور فعالیت ها قرار گرفت.

وی اظهارکرد: تا پایان سال چهارباغ به پیاده راه تبدیل می شود و به محلی برای برگزاری برنامه های فرهنگی تبدیل می شود.

نباتی نژاد اضافه کرد: این جشنواره مهم محسوب می شود و قاعدتا با این تعداد فیلم و حضور مهمانان خارجی و خاص مسئولیت سنگین تر می شود و قطعا اطلاع رسانی و فضای رسانه باید بیشتر حول محور این موضوع باشد.

وی بیان کرد: باید بخشی از اخبار و گزارش ها در سطح بین الملل پیش بینی شود از این جهت دو ماه است که کمیته ی رسانه فعالیت خود را آغاز کرده است.

قائم مقام مدیراجرایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان اضافه کرد: امسال از شبکه های مختلف از جمله شبکه دو به اصفهان دعوت به عمل آمد و محلی نیز برای این کار پیش بینی شده که بتوانند برنامه های خود را به صورت زنده پخش کنند.

نباتی نژاد با اشاره به اینکه صدا و سیمای مرکز اصفهان همکاری خوبی با جشنواره دارد، گفت: برای اخبار بین المللی جشنواره نیز از شبکه جام جم و press TV  دعوت و پوشش خبری شد.

وی اظهارکرد: ستادی برای خبرنگاران انتخاب شده و امکانات رفاهی از جمله وسیله نقلیه در اختیار آنها قرار گرفته است در واقع سعی بر این بوده است که از هیچ ظرفیتی برای انعکاس اخبار جشنواره فیلم کودک اعم از روزنامه ها ، شبکه های اجتماعی، تلویزیون و غیره غافل نشویم.

قائم مقام مدیراجرایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان ادامه داد: شهرداری قبل از شروع جشنواره فراخوانی در شهر نصب کرد که بخشی در مورد خبرنگاران نوجوان و بخشی دیگر به داوران کودک و نوجوان اختصاص داشت و استقبال خوبی به عمل آمد.

نباتی نژاد اضافه کرد: بعد از برگزاری کارگاه های آموزشی تعدادی به عنوان خبرنگاران نوجوان و بخشی به عنوان داور انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: 2 بخش عمده پوشش خبری و داوری فیلمها در این جشنواره وجود دارد، علاوه بر این ، در جنبه های دیگر نیز از کودکان و نوجوانان کمک گرفته شد و این امر حاکی از آن است که اکثر فعالیت توسط کودکان و نوجوانان انجام می شود در واقع جشنواره ای از جنس کودکان برای کودکان و نوجوانان است.

قائم مقام مدیراجرایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان با بیان اینکه در کنار اکران فیلمها نکوداشتی از بزرگان سینما و تلویزیون انجام شد، گفت: در گذشته فقط در افتتاحیه یا اختتامیه به صورت کلی اشاره میشد ولی امسال پیش بینی براین بود که در یکی از سالن ها از بزرگان سینما و تلویزیون تجلیل شود و ورود برای تمای کودکان و نوجوانان آزاد باشد.

نباتی نژاد افزود: در سینما فلسطین هرروز از ساعت ۶ برنامه نکوداشت برگزار می شود که با استقبال خوبی روبرور شد، علت هم این است که کودکان و نوجوان با پیشکسوتان خود آشنا شوند، این آشنایی به طور حتم در بالا بردن سطح فرهنگی کودک و نوجوان تاثیرگذار است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره گفت: مراسم اختتامیه جشنواره از طریق مرکز اصفهان به صورت زنده پخش خواهد شد که از اهمیت زیادی برخوردار است و مقامات ملی واستانی و هنرمندانی که قرار است از آنها تقدیر به عمل آید در این مراسم حضور به هم می رسانند.

قائم مقام مدیراجرایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان افزود: نکته ای که در مورد اجرای جشنواره ها وجود دارد این است که شهرداری در تلاش است هر ماه یک رویداد خوب پیش بینی و برگزار  کند .

نباتی نژاد اظهارکرد: بعد از این جشنواره در  ۱۳ مرداد ماه جشنواره فن آوری های نوین در محل نمایشگاه بین المللی برگزار می شود و از کشورهای مختلف و از شرکت های دانش بنیان دعوت شده که در این رویداد شرکت کنند و همه فن آوری هایی که در شهر و در حوزه های مختلف استفاده می شود به معرض نمایش در آید، این جشنواره نیز برای اولین بار است که در سطح کشور برگزار می شود.

کد خبر 309939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.