تصادفات آمار بالایی از پرونده های قضایی شهرستان تیران و کرون را تشکیل می دهد

تیران-دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تیران و کرون گفت: تصادفات آمار بالایی از پرونده های قضایی شهرستان تیران و کرون را تشکیل می دهد.

مجید قربانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون با اشاره به بالاترین حجم پرونده های قضایی این شهرستان اظهار داشت: تصادفات، درگیری و چک را از مهمترین عناوین پرونده های قضایی این شهرستان است که حجم بالاتی پرونده های مربوط به تصادفات به دلیل موقعیت جغرافیایی و میزان تردد بالا در جاده ها است.

وی افزود: رفع نقاط پرحادثه و ارتقای فرهنگ عمومی رانندگی به عنوان راهکارهای کاهش تصادفات و پرونده های مربوط به این حوزه مورد توجه مسئولان ترافیکی قرار گرفته و پلیس راه با افزایش تیم های گشتی و همچنین ایجاد ایستگاه های امنیت و سلامت در ایام خاص سال از افزایش این آمار جلوگیر کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تیران و کرون بیان داشت: قانونمداری و توجه به حقوق همدیگر در رانندگی سهم موثری در کاهش تصادفات در سراسر کشور دارد که نیازمند مشارکت و عزم عمومی برای کاهش تصادفات است.

وی به پرونده های مربوط به نزاع و درگیری و مواردی از این قبیل اشاره کرد و ادامه داد: روحیه گذشت، صبر و میانجی گری در بین مردم افزایش یابد که کاهش این روحیه و صبر و گذشت مردم منجر به بروز این دسته از جرائم و تشکیل پرونده قضایی می شود.

قربانی با بیان اینکه نباید کوچکترین اختلافات منجر به تشکیل پرونده قضایی و طرح شکایت شود، تصریح کرد: صبر و گذشت و آستانه تحمل باید افزایش یابد و سایر افراد جامعه در هنگام اختلاف با میانجیگری مانع طرح شکایت و گسترش اختلافات بشوند.

وی اضافه کرد: صلح و سازش در پرونده های قضایی با همکاری قضات، اعضای شوراهای حل اختلاف و معتمدین انجام می شود که ۳۰ درصد از پرونده های قضایی این شهرستان طی سال گذشته منجر به صلح و سازش شده است.

کد خبر 309924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.