۶۰ درصد برق اصفهان در اختیار صنایع است

با اشاره به اینکه در استان اصفهان ۶۰ درصد از مصرف برق مربوط به صنایع است، گفت: صرفه جویی ۲۰۰ مگاوات از طرف مشترکین و بخصوص دستگاه‌های اجرایی استان منجر به صرفه جویی در ساخت یک نیروگاه ۲۰۰ مگاواتی خواهد شد.

به گزارش ایمنا رسول موسی رضایی با انتقاد بر اینکه در ادارات دولتی توجه به موضوعات مدیریت مصرف برق آنطور که باید و شاید رعایت نمی‌شود، اظهار داشت: این نقیصه همواره در این حوزه وجود داشته است.

وی افزود: اصفهان به دلیل قرار گرفتن در مسیر انتقال انرژی الکتریکی از شمال به جنوب کشور دارای اهمیت ویژه ای است و نقش مهمی در پایداری شبکه دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان یاد آور شد: کشور ما بزرگ‌ترین تولید کننده برق در منطقه خاور میانه است و با توجه به ۷۵ هزار مگاوات قدرت نصب شده از لحاظ کنترل و پایداری شبکه باید ابزار و راهکارهای لازم را داشته باشیم.

وی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان را به درست و بهینه مصرف کردن دعوت کرد و گفت: در استان اصفهان ۶۰ درصد از مصرف برق مربوط به صنایع است که از لحاظ مصرف به استانداردهای جهانی نزدیک هستیم.

موسی رضایی با اشاره به همکاری خوب صنایع با برق اصفهان و برنامه تعمیرات و تعطیلات که در نوع خود بسیار خوب و ملموس است، بیان داشت: ما در سال گذشته حدود ۲۶ میلیارد تومان به عنوان جایزه همکاری صنایع بابرق به آن‌ها پرداخت کرده‌ایم.

وی بیان داشت: صرفه جویی ۲۰۰ مگاوات از طرف مشترکین و بخصوص دستگاه‌های اجرایی استان منجر به صرفه جویی در ساخت یک نیروگاه ۲۰۰ مگاواتی خواهد شدکه متعاقب آن نیز عدم احتیاج به سرمایه گذاری، سوخت نیروگاهی و در نتیجه آلودگی کمتری خواهد بود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان کاهش مصرف برق را رسالت ملی، عرفی و شرعی همه مردم دانست و از دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان درخواست کرد تا پایان مرداد ماه مصرف برق خود را مدیریت کنند.

 مدیرعامل برق منطقه ای اصفهان با اشاره به بخشنامه وزارت نیرو مبنی بر تأمین ۲۰ درصد برق دستگاه‌های اجرایی از انرژی‌های تجدید پذیر، گفت: عدم رعایت این بخشنامه تا شهریور سال آینده توسط دستگاه‌های اجرایی باعث خواهد شد ۲۰ درصد از هزینه مصرف برق آن‌ها با متوسط نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر محاسبه شود.

کد خبر 309817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.