تاکنون ۳۰ کیلومتر شبکه توزیع در روستاها اصلاح شده است

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی خوروبیابانک گفت: تاکنون حدود ۳۰ کیلومتر شبکه توزیع در روستاها اصلاح شده که از ۵۰درصد پرت به حدود ۳۰درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایمنا، علی اصغر دهقانی اظهار کرد: از ابتدای امسال سه هزار و ۲۰۰ متر مکعب آب برای جمعیت افزون بر۳ هزار و ۵۰۰ نفر ساکن در این روستاها منتقل شده است.
وی، الگوی مصرف به ازای هر اشتراک را روزانه یک مترمکعب بیان کرد و افزود: مشترکانی که از این الگو بیشتر مصرف کنند بصورت پلکانی آب بهای آنها افزایش پیدا می کند.
دهقانی گفت: توزیع آب شیرین در روستاها به ازای هر خانوار ۵۰ تا ۷۰ لیتر در روز است.
وی گفت: آبرسانی برای روستاهای کم جمعیت که دارای منبع ذخیره هستند یکبار در هفته و برای روستاهای پرجمعیت سه بار در هفته انجام می شود.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی خوروبیابانک گفت:سال گذشته از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستاها حدود ۳۷ درصد آن تخصیص یافت.
وی با بیان اینکه سه عملیات طرح آبرسانی را از محل این اعتبارات آغاز کرده ایم، افزود: این طرح ها بیش از ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد که شامل مخزن و موتورخانه روستای اردیب و مخزن روستای هفتومان است.
دهقانی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ کیلومتر شبکه توزیع آب روستای این شهرستان نیاز به اصلاح دارد، افزود: برای اجرای این طرح بیش از ۱۵۰میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
وی افزود: تاکنون حدود ۳۰ کیلومتر شبکه توزیع در روستاها اصلاح شده که از ۵۰درصد پرت به حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی خور و بیابانک گفت: ۱۰سال خشکسالی پیاپی در این شهرستان سبب شده که بارندگی چندانی در این شهرستان نداشته باشیم و تغذیه آبهای زیر زمینی به حد کافی انجام نشود.
دهقانی با اشاره به احداث مجتمع ۱۰ روستایی در این شهرستان گفت: با توجه به کاهش منابع آب زیر زمینی، شرکت آب و فاضلاب روستایی خور و بیابانک ۱۷روستا با ۳ هزار و ۵۱۰ مشترک را زیر پوشش دارد که روزانه بین ۳۰ تا ۳۵ مترمکعب آب بین مشترکان توزیع می کند.

کد خبر 309724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.