نرخ‌گذاری آرایشگاه‌های مردانه از سال ۹۴ تاکنون روی زمین مانده است/ نرخ شکنی افراد تازه کار

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه اصفهان با اشاره به نرخ شکنی افراد تازه وارد به این حرفه، گفت: اتحادیه آرایشگران مردانه از سال ۹۴ به دنبال نرخ گذاری مشخص و درجه بندی آرایشگاه ها بوده اما با عدم بررسی آن در سازمان صنعت، تا امروز نرخ ها روی زمین مانده است.

اصغر شجره طوبی در گفتگو با ایمنا در خصوص نرخ گذاری مشخص در اتحادیه آرایشگران، اظهار داشت: این اتحادیه از سال ۹۴ به دنبال نرخ گذاری مشخص و درجه بندی آرایشگاه ها است و این موضوع را در اتاق اصناف دنبال کرده که مورد تایید کمیسیون اقتصادی اتاق قرار گرفته است، اما بعد از این مدت هنوز سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان نرخ پیشنهادی را مصوب نکرده و تا امروز نرخ ها روی زمین مانده در حالیکه هزینه ها ممکن است سال به سال تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۴۰۰ واحد صنفی از این اتحادیه پروانه کسب دریافت کرده اند و حدود ۶۰۰ پروانه کسب نیز در دست اقدام است، بیان داشت: متاسفانه هر ماه ۲۰۰ آرایشگر توسط آموزشگاه های فنی و حرفه ای وارد شهر می شوند و بدون مجوز اقدام به تاسیس مغازه می کنند که شناسایی این واحدها توسط اتحادیه اندکی زمان بر است.

وی با تاکید بر اینکه این آموزشگاه ها باید با اتحادیه آرایشگران مردانه تعامل داشته باشند، گفت: سازمان فنی و حرفه ای بعد از مدت زمان مشخص دیپلم این رشته را به افراد می دهد و ما نیز مجبوریم به آنها مجوز کسب دهیم در حالیکه افراد تازه وارد به این حرفه ابتدا باید آموزش های اتحادیه را نیز بگذرانند.

به گفته رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه اصفهان، متاسفانه افراد تازه وارد به این حرفه برای جلب مشتری اقدام به نرخ شکنی می کنند اما به دلیل نداشتن تخصص و تجربه کافی بعضا شاهد نارضایتی و شکایت مشتریان خواهیم بود.

وی تاکید کرد: افرادی که از آموزشگاه های فنی و حرفه ای دیپلم آرایشگری می گیرند مطابق قوانین اتحادیه باید مدتی را به صورت تجربی در کنار استادکاران آموزش ببیند و در دوره های مختلف اتحادیه که به صورت تخصصی برگزار می شود، حضور یابند.

شجر طوبی با تاکید بر نقش اتحادیه آرایشگران در اشتغال جوانان، بیان داشت: ما شاهد جوان گرایی در این اتحادیه هستیم و با توجه به گرایش افراد به دلیل نداشتن شغل به این حرفه به گونه ای ما بار دولت را در اشتغال زایی به دوش می کشیم.

وی افزود: در حال حاضر سطح تحصیلات در اتحادیه آرایشگران مردانه بالا رفته و امروز حدود ۴۰۰ لیسانسه در این صنف مشغول به کار هستند.

کد خبر 309601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.