دستگیری سارقان احشام و کشف ۲ پرونده قتل در گلپایگان

گلپایگان-دادستان گلپایگان گفت: سال گذشته سه باند سرقت احشام که در گلپایگان اتفاق افتاد بود متهمان آن دستگیر شدند، همچنین ۲ پرونده قتل عمد در شهرستان کشف شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، نجفعلی علیان در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهارداشت: دادسرا یک مرجع قضائی که در دادگستری تشکیل شده و ریاست دادسرا برعهده دادستان است که تعدادی معاون، دادیار، بازپرس و کارمند اداری دارد.

وی افزود: علاوه بر انجام کار قضائی رسیدگی  و مواظبت از اموال محجورین، نظارت بر زندان  و پیگیری حقوق عامه مردم را بر عهده  دادسرا است.

دادستان گلپایگان  با اشاره به اینکه بر اساس قانون عمده‌ترین وظیفه دادسرا کشف جرم، تعقیب متهم و تحقیقات  در خصوص جرائم است، گفت: به موجب قانون آیین دادرسی کیفری تعقیب بیت المال و حقوق عامه به دادستان محول شده است.

وی  با اشاره به اینکه از سوی دادستان کشور دستورالعملی مبنی بر پیگیری حقوق عامه داده شده است، افزود: در طرح‌های عمرانی اگر حقوق عمومی جامعه رعایت نشود دادستان ملکف مکاتبه و پیگیری کند، و براساس دستور قضائی در زمینه توقیف حکم صادر کند، این یک نوآوری جدید در سال ۹۲ بود.

علیان بیان کرد: سیاست‌ و برنامه قوه قضائیه در راستای ارتقای امنیت شهرستان با همکاری نیروی انتظامی به عنوان ضابطین عام و برخوردهای قانونی با مجرمین است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته سه فقره باند سرقت احشام در گلپایگان اتفاق افتاد، و همه متهمان این سه پرونده که کلا ۴ نفر بودند دستگیر شدند، گفت: سال گذشته دو پرونده قتل عمد در شهرستان کشف شد.

وی بیان کرد: برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدردر الویت دادسرا است و سال گذشته آمار کشفیات موادمخدر نسبت به سال ماقبل آن افزایش داشته است.

دادستان با اشاره به اینکه با تشکیل شورای حقوق بیت المال، برای حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی از همه ظرفیت‌های شهرستان استفاده می‌شود، اظهارداشت: اراضی ملی گلپایگان کاملا مشخص شده و چنانچه معامله در زمینه اراضی ملی شود برخورد قاطع می‌شود.

وی تأکید کرد: به علت ناآگاه بودن و عدم شناخت از اسکناس جعلی برخی سودجویان برای خرید احشام در روستاهای شهرستان اقدام به جعل اسکناس می‌کنند، پس از انجام معامله مشخص شده طرف معامله یک کلاهبردار بوده،  روستائیان و افراد ناآگاه در شناخت اسکنای جعلی برای  با افراد ناشناس معامله انجام ندهند.

علیان خاطر نشان کرد: در فروشگاه‌های و شبکه‌های مجازی نامعتبر خرید کالا انجام نشود، و برای خرید از شبکه‌های و سایت‌های معتبر و دارای نماد الکترونیکی استفاده کنند، حفظ اموال راهی برای جلوگیری از سرقت خرد در شهرستان است./

کد خبر 309569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.