دام های سبک شهرستان تیران و کرون  کنه زدایی شدند

تیران-مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون گفت: دام های سبک شهرستان تیران و کرون در برابر بیماری کریمه کنگوکنه زدایی شدند.

فضل الله صالحی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون با اشاره به اقدامات پیشگیری از گسترش تب کریمه کنگو اظهارداشت: دام های سبک شهرستان تیران و کرون و دامداری های سنتی و صنعتی این شهرستان در برابر بیماری کریمه کنگوکنه زدایی شدند.

وی افزود: ۳۵ هزار راس دام سبک برای پیشگیری از تب کریمه کنگو در شهرستان تیران و کرون حمام شدند که گوسفند و بز حمام در سم شد که این کار منجر به از بین رفتن بیماری در این حیوانات شده است.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون با اشاره به سم زدایی کلیه مراکز نگهداری دام بیان داشت: علاوه بر حمام گوسفند و بز سم پاشی مراکز دائمی صنعتی و سنتی نیز انجام شد که در این طرح ۵۰ هزار متر مربع سم پاشی مراکز دامداری انجام شد و با این کار عامل بیماری موجود در دامداری ها از بین رفتند.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه کلیه هزینه های حمام گوسفندان و سم پاشی مراکز دامداری به صورت رایگان در حال انجام است، یادآورشد: بهسازی مراکز دامی و پلاستر زنی و سم پاشی برای از بین بردن کنه ها در شهرستان تیران و کرون در مقایسه با شهرستان های استان به صورت کامل انجام شد که تاکنون کانون آلوده بیماری یافت نشده است.

وی نظارت کامل بر کشتارگاه ها را از دیگر برنامه های کنترل بیماری کریمه کنگو اعلام کرد و گفت: نظارت بر کشتار و عرضه گوشت انجام می شود که کلیه کشتارهای دام باید در کشتارگاه ها و خانه کشتار دائم روستایی انجام و لیبل و نشانه صحت دام بر روی گوشت نصب می شود.

صالحی با بیان اینکه سردخانه در گشتارگاه های شهرستان تیران و کرون وجود ندارد، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه گشتارگاه های شهرستان سردخانه ندارد و گوشت به مدت ۲۴ ساعت در این سردخانه ها نگهداری نمی شود لیبل سفید بر روی گوشت نصب می شود که باید گوشت توسط مشتری ۲۴ ساعت و جگر ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری شود.

وی یادآورشد: گوشت هایی که دارای لیبل زرد هستند به این معنا است که گوشت پس ذبح ۲۴ ساعت در سردخانه گشتارگاه نگهداری شده است.

کد خبر 309565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.