استاد شهیر آواز از سوی شهردار اصفهان تجلیل شد

ارکستر ملی ایران با خوانندگی "علی اصغر شاهزیدی" همزمان باجشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حالی که شهر اصفهان این روزهای خود را با برپایی رویداد بزرگ فرهنگی هنری جشنواره فیلم کودک و نوجوان به ثبت می رساند، در گوشه ای از شهر هزار رنگ و هزار نقش نصف جهان،یکی از بزرگترین هنرمندان عرصه آواز اصفهان تجلیل شد.

این مراسم باشکوه که از سوی دفتر تخصصی موسیقی هنرسرای خورشید وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با همکاری بنیاد رودکی، به رهبری فریدون شهبازیان از برجسته ترین آهنگسازان کشورمان برگزار شد، با حضور شهردار اصفهان و مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در عمارت زیبا و تاریخی چهلستون برگزار شد.

«سروش آسمانی»، «کاخ بلند»، «جام مدهوشی» و «سرو دلجوی» ساخته هنرمندانی فریدون شهبازیان، علی تجویدی و حسین دهلوی به همراه تصنیف‌هایی از آلبوم‌های «چرخ گردون» و «سروش آسمانی» و قطعاتی چون «به یاد صبا»، «سرود گل»، «سبکبال»، «پرلود گریز» و پرلود «جام تهی» و شوشتری برای ویلون و ارکستر، با تکنوازی علیرضا خلج اسماعیلی از قطعاتی بودند که در این برنامه به اجرا درآمد و شور و حالی وصف ناشدنی را به جمع حاضر در مراسم بخشید.

شب گرم تیر ماهی با نوازندگی پرشور نوازندگان حاضر بر صحنه گرمتر شد و حرارتی را به دستان تشویق گر حاضرین بخشید که پس از اجرای هر قطعه و تصنیف بر تارک کاخ زیبای چهلستون می نشاند.

تجلیل از استاد پیشکسوت آوازخوانی «علی اصغر شاهزیدی» اما، از بخش های اصلی این برنامه بود که در حضور حاضرین انجام شد.

شاگرد صدیق و راستین استاد آواز، جلال تاج اصفهانی در چنین شبی باشکوه مورد تکریم و تجلیل مسئولین شهر زادگاهش قرار گرفت و فعالیت دهها ساله اش در عرصه موسیقی ایرانی نکو داشته شد.

تجلیل شهردار هنردوست اصفهان از استاد آواز

شهردار اصفهان اما، که از زمان به عهده گرفتن مسئولیت اداره شهر، عزم جدی خود را در مسیر نکوداشت و تجلیل از هنرمندان و زنده کردن آثار هنری و هنرمندان از یاد رفته و فراموش شده قرار داده، در این شب از استاد شاهزیدی تجلیل کرد.

مهدی جمالی نژاد که این روزها بخش قابل توجهی از اوقات خود را در کنار هنرمندان، کودکان و نوجوانان شهرش در جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان می گذارند، در مراسم اجرای ارکستر ملی ایران حضور یافت و از نزدیک مراتب ارادت و علاقه خود را به استاد آواز ایران، استاد علی اصغر شاهزیدی بیان کرد.

مردم هنردوست شهر اصفهان هم، که گوش به زنگ برگزاری برنامه های هنری و فرهنگی اند و همواره برای شنیدن شنیدنی های هنرمندان شهرشان پا به رکاب، در این مراسم حضور یافته و از نزدیک به تشویق هنرمند بزرگ شهرشان پرداختند.

مرضیه برومند و فرشته طائرپور هم آمدند

جشنواره بین المللی فیلم کودک این روزها هنرمندان و چهره ها شناخته شده بسیاری را به دیار نصف جهان کشانده است. مرضیه برومند و فرشته طائرپور ۲ فیلمساز برجسته عرصه سینمای کودک اند که اینروزها در گوشه و کنار شهر حاضر شده و به بهانه برپایی برنامه های جشنواره به سخنرانی برای علاقمندان به آنها و هنر سینمای کودک می پردازند.

این ۲ کارگردان هم در مراسم ارکستر ملی ایران و مراسم تجلیل از استاد علی اصغر شاهزیدی حضور یافتند.

کد خبر 309501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.