معوقات بانکی زنجیری سد راه وام دهی بانک‌ها

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس وجود معوقات بانکی را زنجیری بسته شده به پای بانک‌ها برای وام دهی دانست و گفت: دایره حقوقی بانک‌ها و همچنین قوه قضاییه با آمادگی باید نسبت به تسویه بدهی‌های بانکی اقدام کنند.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا با بیان اینکه یکی از مشکلات بانک‌ها معوقات بانکی است، اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های اخیر بسیاری از تسهیلات بانک‌ها به مشتریان تبدیل به معوقات و بدهی‌های بانکی شده و از این رو سیستم بانکی کشور را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

وی بدهکاران شبکه بانکی را دو نوع خواند و افزود: یکی دسته از بدهکاران بانکی مشتریانی هستند که وام دریافت کرده، اما در تلاطم بازار با ورشکستگی مواجه شدند و دسته دیگر افرادی‌اند که با دریافت وام‌های کلان بانکی این منابع را در مسیری غیر از مسیر تعریف شده هزینه کرده‌اند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس خاطر نشان کرد: کسانی که تسهیلات کلان بانکی را با هدف تولید دریافت کنند، اما در مسیر دیگری هزینه کرده‌اند؛ مرتکب تخلف شده و باید مورد پیگرد قانونی واقع شوند.

وی تاکید کرد: بانک‌های کشور فکر افزایش درآمد خود هستند و تمایل به پرداخت وام‌های کلان دارند یا به دنبال بنگاه‌داری هستند که متاسفانه همین امر منجر شده از پرداخت وام‌های خرد خودداری کنند.

موسوی لارگانی اظهار داشت: بانک‌ها با پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی همان سودی که از ۵۰ فقره وام ۲ میلیون تومانی عایدشان می‌شود را دریافت می‌کنند و از آنجایی که فقط به دنبال آسایش، آرامش و منفعت خود هستند نیازمندان واقعی که گاهی با ۲ یا ۵ میلیون وام بخش عمده‌ای از مشکلاتشان حل می‌شود را فراموش کردند.

وی پیرامون تصویب قانون رفع موانع تولید، افزود: طی مدتی که از تصویب این قانون می‌گذرد به دلیل درآمد بالای بنگاه‌داری نه تنها بانک‌ها بنگاه‌ها و شرکت‌های اقماری خود را واگذار نکردند بلکه افزایش و گسترس هم داده‌اند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس افزود: یکی از مصوبات مجلس پرداخت وام‌های ۱۰ میلیون تومان ازدواج است که متاسفانه بانک‌ها علیرغم سفارش مقام معظم رهبری در رابطه با ازدواج آسان و کمک به جوانان از پرداخت آن خودداری کرده یا با مانع تراشی و سخت‌گیری‌های واهی؛ افراد را از دریافت آن پشیمان می‌کنند.

کد خبر 309466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.