راهکار مبارزه با مصرف مواد مخدر ، تقویت مسائل فرهنگی و درمانی است

نطنز- فرماندار نطنز گفت: امروزه برای مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از مصرف آن با راهکار فرهنگی، راهکارهای درمانی و بحث مشارکت مردمی امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، یوسف حسنی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر در نطنز اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در مبارزه با مواد مخدر، جز اولین اولویت‌های در بین ۵ آسیب اجتماعی کشور قرار دارد و به فرمایش ایشان اعتیاد فرهنگ صادراتی غرب به کشور است و آن‌ها با این راهی برای نفوذ استعمارخود ایجاد می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه بایستی از همه نظر ظرفیت‌ها در مبارزه با این پدیده شوم بهره برد، افزود: یکی از مسائلی که در این چند سال در بحث مبارزه با مواد مخدر به آن پرداخته شده بحث اجتماعی کردن این پدیده است و در این اجتماعی کردن بایستی سازمان‌های مردم نهاد فعال شده و در این راستا اقداماتی انجام دهند.

فرماندار شهرستان نطنز تصریح کرد: به هر حال امروز مواد مخدر و قاچاق آن در دنیا به یک ابزار سیاسی و اقتصادی تبدیل شده و سود سرشار میلیارد دلاری ناشی از قاچاق و فعال بودن ۱ میلیون انسان در جهان جهت تجارت مواد مخدر یک هشدار محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از این خطرات کاهش سن مصرف کنندگان و رشد و شیوه مصرف در بین جوانان و نوجوانان در جامعه است که بایستی برای این معضل چاره‌ای اندیشید؛ دشمن با بهره‌گیری از شبکه‌های سایبری و ماهواره و با تبلیغات جذاب و دروغین جوانان را ترغیب به مصرف این مواد می‌کند.

حسنی گفت: امروز باید باور و نگرش غلط برخی از افراد را اصلاح کرد و باید خانواده‌ها هوشیاری خود را در راستای مبارزه با مواد مخدر بکار گیرند که جوان و نوحوان در دام این مواد نیافتند.

فرماندار نطنز اضافه کرد: امروز امر مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از مصرف آن با چند راه کار مقابله عرضه، راهکار فرهنگی، راهکارهای درمانی و بحث مشارکت مردمی امکان‌پذیر است که رشد و شکل‌گیری‌های مردم نهاد می‌توانند در این راستا کمک خوبی برای مبارزه با شیوع این پدیده شوم باشد. /

کد خبر 309436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.