اقتصاد گردشگری از جنبه های تقویت اقتصاد مقاومتی است

تیران-فرماندار شهرستان تیران و کرون گفت: رونق اقتصاد گردشگری از جنبه های تقویت و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، علی رحمانی، در جلسه مجمع عمومی و اعضای انجمن میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تیران وکرون اظهار داشت: رونق گردشگری نه تنها در حوزه فرهنگی مورد اهمیت است بلکه در حوزه اقتصاد به جهت ایجاد رونق اقتصاد مقاومتی از ارزش خاصی برخوردار است.

وی افزود: رونق اقتصاد گردشگری از جنبه های تقویت و تحقق اقتصاد مقاومتی است که اگر به این حوزه پرداخته شود نتایج و اثرات مثبت آن را در جامعه و در رشد اقتصادی خواهیم دید که دولت یازدهم با تقویت حوزه گردشگری و اولویت دهی به این حوزه زمینه جذب گردشگر و توریست فراهم کرده است.

فرماندار شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه اقتصاد گردشگری در بسیاری از کشورهای جهان حائز اهمیت است، بیان داشت: در کشورهای پیشرفت درآمد ناشی از گردشگری از منابع مهم درآمدی آن ها محسوب شده که بیش از درآمد نفتی ارزش دارد و به عنوان یک صنعت مطرح است.

وی به راهبردهای دولت در حوزه گردشگری یادآورشد:  تقویت ارتباطات بین المللی یکی از دستاوردهای برجام بود که افزایش توریست در کشور در این ارتباطات محقق و تقویت اقتصاد گردشگری به ارمغان آمد و ثمره های آن به شهرستان ها و شهرهای مختلف کشور رسیده است.

رحمانی با اشاره به اینکه در شهرستان تیران و کرون با نگاه همه جانبه حوزه گردشگری و میراث فرهنگی به رونق این حوزه کمک شده، ادامه داد: افزایش گردشگر، احیا میراث فرهنگی و رونق اقتصاد گردشگری به عنوان یکی از مولفه های مهم اقتصادی در این شهرستان به وجود آمده که با وجود این چنین ظرفیت هایی در گذشته اما از آن ها غفلت شده بود ولی طی سال های اخیر طی یک برنامه منسجم و هدفمند اقدامات موثری در این حوزه صورت گرفته است.

وی مشارکت مردم در حوزه میراث فرهنگی را یکی از جنبه های مثبت در این شهرستان دانست و گفت: مشارکت خودجوش مردم شهرستان تیران و کرون در حوزه گردشگری در قالب سازمان های مردم نهاد انجام می شود و مردم با رویکرد فرهنگی و حفاظت از هویت ملی و شهرستانی خود فعالیت خودجوش در مرمت آثار تاریخی، فعالیت های گردشگری و معرفی این آثار داشته اند که این موضوع به رونق فعالیت های فرهنگی می انجامد.

فرماندار شهرستان تیران و کرون با اشاره به جاذبه های طبیعی در شهرستان تیران و کرون نیز افزود: گردشگری طبیعی این شهرستان از ظرفیت های بی نظیر استان اصفهان است که با تهیه و تدوین برنامه جامع جذب  سرمایه گذاری انجام می شود که همکاری سایر بخش های نیاز است که یکی از این مناطق منطقه گردشگری دالانکوه با ظرفیت مطلوب به عنوان منطقه بکر طبیعت گردی و منطقه گردشگری است.

افزایش گردشگران در شهرستان تیران و کرون

محسن مظاهری، سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی شهرستان تیران و کرون با اشاره به توجه دولت به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی گفت: طرح و برنامه های دولت زمینه ساز گسترش و توسعه زیر ساخت ها و همچنین توسعه گردشکری شده است.

وی افزود: در سال های اخیر با حمایت از حوزه گردشگری و جلب مشارکت مردم جمعیت گردشگران در سراسر کشور افزایش یافته که در این شهرستان هم از این رشد جمعیت گردشگر بهره مند بوده اند.

سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی شهرستان تیران و کرون با اشاره به نتایج توسعه گردشگری گفت: رشد اقتصادی از جمله نتایج و ثمره های این حوزه بوده که باید با جذب سرمایه گذار در این منطقه ظرفیت های گردشگری را توسعه داد.

وی ادامه داد: با سرمایه گذاری در بخش گردشگری این شهرستان ظرفیت های اقتصادی این شهرستان افزایش یافته و یکی از ظرفیت های این شهرستان که گردشگری است در کنار سایر توانایی ها رشد و نبوغ می یابد که کشف و مرمت شهر زیر زمینی کردعلیا مصداقی از این موضوع است.

مظاهری یادآورشد: راه اندازی انجمن میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان به رونق گردشگری کمک کرده و عزم عمومی ایجاد می کند.

کد خبر 309255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.