تسهیل اجرای نمایش در سالن نگارستان امام خمینی (ره)

هوشنگ جمشیدیان در گفتگو با ایمنا در مورد همکاری بیشتر نگارستان امام خمینی (ره) با فعالان هنرهای نمایشی، آخرین خبرها از جشنوارۀ استانی تئاتر اصفهان و جشنوارۀ نمایشی روح الله جزییاتی را بیان کرد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان و شهرستان ها در گفتگو با ایمنا اعلام کرد: به تازگی توافقی با مسئولان نگارستان امام خمینی (ره)  انجام داده ایم که بر اساس آن دوستان فعال در زمینۀ هنرهای نمایشی می توانند از این پس به صورت مشارکتی از سالن این مجموعه برای اجرای نمایش یا برگزاری کارگاه های خود استفاده کنند.

هوشنگ جمشیدیان تصریح کرد: در گذشته نیز امکان همکاری با این سالن فراهم بود و نمایش هایی در این سالن اجرا می شد اما یا به صورت اجاره ای بود،  یا دوستان امکان تبلیغ نداشتند و یا نمایش هایی با موضوعات خاص و عمدتا مربوط به فضای این مجموعه می توانست در آن روی صحنه برود اما اکنون با توافقات انجام شده امکانات ویژه ای برای این عزیزان در نظر گرفته شده و مشکلات گذشته مرتفع شده است و موضوع نمایش های قابل اجرا در نگارستان امام خمینی (ره) نیز عمومی تر شده و محدودیت های گذشته را ندارد.

وی افزود:  همچنین قرار است که با نگارستان امام خمینی (ره) جشنوارۀ مشترکی را با موضوع هنرهای نمایشی روح الله برگزار کنیم که در بخش نمایشنامه نامه نویسی و اجرای صحنه ای فعالیت دارد، کشوری است و طی برگزاری این جشنواره، چندین کارگاه را نیز برای هنرمندان هنرهای نمایشی برگزار خواهیم کرد.

جمشیدیان در خصوص برگزاری جشنوارۀ استانی تئاتر اصفهان و زمان انتشار فراخوان آن گفت: اکنون در حال بررسی تعداد و زمان اجرای نمایش ها هستیم و تعدادی از نمایش ها نیز باید اجرای عموم خود را بگذرانند تا بتوانند در این جشنواره ثبت نام کنند چون یکی از شروط ثبت نام اجرای عمومی شدن نمایش ها ست به همین سبب تلاش کرده ایم که به نمایش های آمادۀ اجرا ساعت و زمان اجرا بدهیم و بعد جزییات فراخوان را اعلام کنیم تا همه بتوانند در آن شرکت کنند.  

گفتنی است، با تسهیل امکان اجرای نمایش های مختلف در سالن نگارستان امام خمینی (ره) این سالن و سالن فرهنگسرای کوثر که این روزها نمایش «آقا قلی، حاکم شهر بغلی» را روی صحنه دارد به سالن های نمایشی فعال اصفهان افزوده شده اند. /

کد خبر 309091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.