۳۶ هزار واحد صنعتی و تولیدی امسال فعال می شوند

تیران-مدیرعامل شهرک های صنعتی کشور گفت: ۳۶ هزار واحد صنعتی و تولیدی امسال فعال و یا توسعه می یابند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، علی یزدانی در بازید از شهرک های صنعتی شهرستان تیران و کرون به وضعیت صنایع و معادن کشور اشاره کرد و اظهارداشت: برنامه های حمایتی و بسته های حمایتی دولت منجر به رونق در عرصه صنعت شده است.

وی افزود: این بسته های حمایتی و کمکی دولت امسال هم وجود دارد که با این برنامه ۳۶ هزار واحد صنعتی و تولیدی امسال فعال و یا توسعه می یابند که از کل جمعیت این معادن و واحدهای صنعتی ۲۰ هزار واحد مربوط به تجهیز و توسعه معادن، فعال سازی ۱۰ هزار واحد صنعتی راکد و یا افزایش ظرفیت تولید این مراکز و فعال سازی و رشد ظرفیت اشتغال ۶ هزار واحد صنعتی است.

مدیرعامل شهرک های صنعتی کشور با اشاره به اطلاع رسانی از سامانه بهین یاب برای ارائه تسهیلات بانکی، بیان داشت: هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در کشور در این سامانه ثبت نام کرده اند که بخش عمده آن مربوط به واحدهای اقتصادی مستقر در شهرک های صنعتی است و سایر واحدهای صنعتی به دلیل بی اطلاعی از این موضوع و حمایت ها کمتر اقدام کرده اند.

وی به سایر کمک های دولت برای بخش تولید و صنعت، گفت: کاهش بورکراسی اداری و تسهیل این وضعیت از اقدامات دولت بوده که با تکمیل مدارک متقاضیان،   واگذاری زمین و ارائه مجوز در مدت ۲ روز انجام می شود و همواره سعی شده کمسیون ها سریع تشکیل و به کار صنعتگران کمک شود.

یزدانی با اشاره به پرداخت حق انتفاع زمین در شهرک های صنعتی و حمایت های دولت از صنعتگران در این خصوص، اظهارکرد: تخفیف حق انتفاع به شرکت های دانش بنیان، نخبگان، طرح های اقتصادی بزرگ و سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته ارائه می شود که این تخفیف ها از ۱۰ درصد تا بیش از ۵۰ درصد وجود دارد.

وی آموزش رایگان مدیران و کارکنان شرکت ها، پرداخت ۵۰ درصد از هزینه شرکت در نمایشگاه ها، پرداخت بخشی از هزینه فعالیت های خوشه ای و نمایشگاهی خارج از کشور، پرداخت کل هزینه های تشکیل خوشه صنعتی و مواردی از این قبیل را از دیگر حمایت های دولت یازدهم از صنعت و شهرک های صنعتی اعلام کرد و گفت: این گونه حمایت ها به رشد تولید و رونق بازار کار صنعتگران منجر شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شهرک های صنعتی کشور با بیان اینکه نباید دولت را در رفع مشکلات اقتصادی و رونق تولید تنها گذاشت، تصریح کرد: تبلیغ کالاهای داخلی و ایجاد وحدت بین مردم توسط رسانه ها، خرید کالای داخلی توسط مردم، تسهیل قوانین توسط مجلس و حمایت و ضمانت شغلی از صنعتگران توسط قوه قضاییه از عناوین و مصادیق کمک سایر بخش ها در رونق اقتصادی است.

وی با بیان اینکه کشور نیازمند اتحاد و وحدت است و نباید این اتحاد و وحدت از بین برود، اذعان داشت: همگرایی، هم افزایی، وجدان کاری و توجه به بهره وری و استفاده از مشارکت مردم برای انجام فعالیت های اقتصادی لازم است و رسانه ها باید به این موضوعات بپردازند و  نقاط مثبت دولت بیان شود و با نقد بی انصافانه دولت را تخریب نکنند.

یزدانی با اعلام اینکه با وجود تهدید و ناامنی های منطقه ای باید سعی در گسترش اتحاد باشیم، افزود:  تخریب شخصیت های نظام تخریب سیاست های نظام است و همکاری با مسئولان نظام همکاری با کلیات نظام است زیرا مسئولان نظام در راستای چهارچوب قوانین و برنامه توسعه کشور حرکت می کنند.

کد خبر 308942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.