رشد ۱۱۲ درصدی درآمد گمرک اصفهان در بهار ۹۶

در بهار امسال از استان اصفهان، یک میلیون و ۲۵ هزار تن کالا به ارزش ۳۶۷ میلیون و ۴۵۳ هزار دلار، به مقصد ۸۰ کشور جهان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۱۱ درصد و از حیث ارزش ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایمنا مدیر کل گمرک اصفهان عمده ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را محصولات پتروشیمی به ارزش ۱۰۳ میلیون دلار، آهن آلات و فولاد ۹۰ میلیون دلار، فرش ۳۸ میلیون دلار برشمرد و  اظهار داشت: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان  اصفهان عراق با ۹۹ میلیون دلار و ۲۷ درصد، امارات متحده عربی با ۶۴ میلیون دلار  ۱۷ درصد، افغانستان با ۵۹ میلیون دلار و ۱۶  درصد، پاکستان با ۲۹ میلیون دلار و ۸ درصد و عمان با ۱۷ میلیون دلار و ۵ درصد  سهم ازکل صادرات استان است.

اسداله احمدی ونهری بیان داشت: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و دولت الکترونیک، صادرات تولیدکنندگان استان اصفهان با حداقل تشریفات گمرکی انجام می پذیرد.

وی در خصوص اجرای قابلیت جدید سامانه جامع امورگمرکی، اظهار داشت: شرکت های تولیدی استان اصفهان که درخواست ارزیابی در محل جهت رویه صادرات دارند پس از اخذ شماره ارزیابی از سامانه پنجره تجارت فرامرزی کلیه تشریفات گمرکی توسط اظهارکننده انجام می شود و دیگر نیازی به حضور و مراجعه به گمرک اصفهان ندارند.

مدیر کل گمرک اصفهان در تشریح این قابلیت جدید تشریفات صادرات کالا(ارزیابی در محل) اظهار داشت: در این راستا۹۰ درصد اظهارنامه های صادراتی ارزیابی در محل گمرک اصفهان در مسیر سبز و ۱۰ درصد بقیه نیز در مسیر زرد قرار می گیرند و بدون نیاز به بازرسی فیزیکی در گمرک مبدا کالا به مقصد مرز خروج ارسال می شود و در صورت نیاز بازرسی کالا در مرز خروج صورت می گیرد.

وی در خصوص کاهش هزینه های صادرکنندگان کالا، گفت: تمام هزینه های گمرکی که در گذشته شامل (دیماند و ماموریت) برای اظهارنامه های صادراتی (ارزیابی در محل) دریافت می شد حذف شده است.

احمدی ونهری در زمینه صدور  بیجک برای حاملها صادراتی خاطرنشان کرد: صدور بیجک نیز از طریق سامانه پنجره تجارت فرامرزی توسط  صاحب کالا و اظهارکننده صورت می گیرد.

مدیرکل گمرک اصفهان با بیان اعتماد کامل گمرک  به صادرکنندگان کالا، تاکید کرد: با راه اندازی این قابلیت در گمرکات استان اصفهان علاوه بر تسریع عملیات گمرکی، نیازی به حضور صاحب کالا و یا نماینده وی در گمرک اصفهان نیست و در نتیجه هزینه و زمان  صادرات کالا کاهش یافته است.

وی در ادامه گفت: ۲۰ هزار و ۵۲۶  تن کالا به ارزش ۹۶ میلیون و ۴۴۴ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۸ درصد و از حیث ارزش ۶۵ درصدافزایش  یافته است.

احمدی ونهری اظهار داشت: در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی و استفاده از سامانه پنجره فرا مرزی شاهد افزایش ۱۱۲ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان هستیم و بیان داشت: این اداره کل  با داشتن ۱۳۸ کارمند، دربهار ۱۳۹۶، بالغ بر ۴۸۲ میلیارد و ۳۵۸ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.

  وی در خصوص مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان طی ۳ ماهه ۱۳۹۶، گفت: ماشین آلات مکانیکی با ۳۳ درصد، ماشین آلات برقی با ۲۳ درصد، اجزا و قطعات منصفل ماشین آلات ۱۵ درصد، کاغذ و مقوا  با ۳ درصد بوده است و گفت: عمده ترین کشورهای صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان کره جنوبی با ۲۶ درصد، چین با ۲۵ درصد، آلمان با ۱۰ درصد ایتالیا با ۸ درصد از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به اختصاص داده اند.

وی خاطر نشان کرد: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به صورت شبانه روزی طی این مدت، تشریفات امور مسافری بالغ بر ۱۱۷ هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵  درصدافزایش  داشته است.

مدیرکل گمرک اصفهان گفت: در بهار ۱۳۹۶ تشریفات گمرکی تعداد ۶۲۸۹ بسته ورودی و خروجی از گمرک امانات پستی اصفهان  به ارزش بالغ بر ۵ میلیارد و ۸۲۶ هزار  ریال  انجام شده است که میزان از حیث تعداد نسبت به سال قبل ۱۲ درصد و از لحاظ ارزش ۲۸ درصد کاهش داشته است.

احمدی ونهری اظهار داشت: طی این مدت واحد قضایی گمرک اصفهان،   ۳۱۱ فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا و به ارزش ۱۳۱ میلیارد و ۵۰۳ میلیون ریال رسیدگی کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۲۷ درصد افزایش و حیث ارزش ۷۳ درصد رشد داشته است.                                                                                                                       

کد خبر 308915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.