شهید بهشتی تندیس عدالت/واقعه هفتم تیر اوج کینه توزی و دشمنی با انقلاب و نظام بود

فریدن - مسئول سازمان تبلیغات اسلامی فریدن گفت: شهید بهشتی نمونه بارز یک فقیه ، عالم و حقوقدان بود که نقش بی بدیلی در تدوین قانون اساسی کشور داشت.

حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن،  خون شهید بهشتی و یارانش  را موجب قدرت انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: شهادت آیت الله بهشتی خط بطلانی بر تبلیغات مسموم دشمنان بود و خدمات این شخصیت بزرگوار به اسلام در تاریخ ثبت شده است.

وی با بیان این که شهید بهشتی همواره در صف مقدم مبارزه با دشمنان ملت بود، عنوان داشت:  شهادت بهشتی چهره زشت منافقان را افشا کرد .

مسئول سازمان تبلیغات اسلامی فریدن با تاکید بر این که تلاش دشمن برای شهادت بهشتی تضعیف انقلاب بود، افزود: واقعه هفتم تیر به دست منافقان اوج کینه توزی و دشمنی با انقلاب و نظام بود که برای همیشه تاریخ در اذهان باقی خواهد ماند.

سیاوشی افزود: پس از استقرار جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره) مسئولیت دیوان عالی کشور را که بالاترین مقام قضایی کشور است، به دست باکفایت آیت اللّه بهشتی سپرد تا برای این تشکیلات حیاتی که نقش مهم و تعیین کننده ای در جامعه دارد، با درک و درایت والای ایشان برنامه نو و دقیق فراهم گردد و عدل و قسط در جامعه رواج یابد.

وی ادامه داد:  شهید بهشتی در طول مدت این مسئولیت خطیر و شریف، منشأ خیر و خدمت بود و امور قضایی کشور را سر و سامان داد و انسجام بخشید و برای اسلامی کردن و اجرای کردن احکام اسلام، فعالیت های گسترده ای در این تشکل انجام داد و با به کارگیری قُضات عادل و عالم، نظام قضایی را دگرگون ساخت که آن همه تلاش بی وقفه او در این قوه فراموش نشدنی است و به راستی که او مظهر عدالت علوی بود.

امام جمعه داران با بیان این که شهید بهشتی بر تکریم ارباب رجوع تاکید داشت گفت: وظیفه دستگاه قضایی، تنها رسیدگی به شکایت ها و ظلم نیست بلکه پیشگیری از جرم یکی از وظایف مهم این دستگاه به شمار می رود.

وی شهید بهشتی را تندیس عدالت توصیف کرد و گفت: شهید بهشتی نمونه بارز یک فقیه ، عالم و حقوقدان بود که نقش بی بدیلی در تدوین قانون اساسی کشور داشت .

سیاوشی با بیان این که خون شهدای هفتم تیر سبب استحکام نظام شد، افزود: شهید بهشتی برای همه کسانی که در حوزه قضایی نیز کار می کنند یک الگو و شخصیت ارزشمند است.

سیاوشی ادامه داد: امروز دستگاه قضا مرهون مجاهدت های شهید بهشتی است  که با همت شهید بهشتی از مترقی ترین و بهترین دستگاه های قانون گذاری در جهان و عدالت آن زبانزد خاص و عام است.

حجت الاسلام سیاوشی  با بیان این که تفکر شهید بهشتی تفکر اسلام بود، اظهار داشت: به اعتقاد شهید بهشتی  دین و زندگی و دولت از یکدیگر جدا نمی‌شوند و  ذره‌ای از این افکار جدا نشد؛  در ولایت‌پذیری سرآمد و در عین حال که در مقابل دشمنان قاطع بود، اما روحیه بسیار لطیفی داشت.

وی  با بیان این که وجود شهدا الگو است و باید اعمال، رفتار و خصایص‌شان نیز الگو باشد، افزود:  در مسیر فعلی قوه قضائیه نیروهای خدومی که در حال خدمت هستند، باید همچون شهید بهشتی پرتوان و با همان عدالت و قاطعیت در مسیر امور محوله حرکت کنند و نگذارند حرف‌های برخی، آن ها را از مسیر خود خارج کند .

مسئول سازمان تبلیغات اسلامی فریدن تاکید کرد:  قوه قضائیه باید با قاطعیت بیشتری حرکت کرده و برای اجرای احکام الهی از کسی ترسی نداشته باشند.

کد خبر 308670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.