نقش موثر جذب سرمایه گذاری خارجی در ارتقاء بهره‌وری و رشد صادرات

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذاری خارجی در ارتقاء بهره‌وری و رشد صادرات و بکارگیری فناوری های نوین در صنعت نقش دارد، گفت: معرفی و ارائه مشوق های سرمایه‌گذاری در بخش های گمرکی، مالی و مالیاتی در جذب بیشتر سرمایه‌گذاری خارجی موثر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا زهرا سعیدی مبارکه با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذاری خارجی، گفت: براساس پژوهش‌های صورت گرفته، جذب سرمایه گذاری  مستقیم خارجی، علاوه بر سودآوری برای سرمایه گذار خارجی در ارتقای شاخص های اقتصاد کشور موثر است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس با اشاره به ضرورت دست یابی به رشد اقتصادی مدنظر در برنامه ششم توسعه ادامه داد: اگر روند جذب سرمایه گذار خارجی بصورت صحیحی انجام شود زمینه تسریع در رشد اقتصادی فراهم می شود، البته در جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی ملاحظاتی وجود دارد که باید رعایت شود.

وی افزود: با وجود دارا بودن منابع و ظرفیت های فراوان در کشور تاکنون به جایگاه اقتصادی مطلوب دست نیافته ایم که موضوع قابل تاملی است.

سعیدی با تاکید بر اینکه جذب سرمایه گذاران در کشور این فرصت را فراهم می کند که بخشی از مشکلات مربوط به کمبود نقدینگی برای تحول در تولید رفع شود، بیان داشت: جذب سرمایه گذاری باید به نحوی باشد که به رشد صادرات منتهی شود و در تعاملات با سرمایه گذاران خارجی باید تضمین هایی در خصوص تامین بازار برای محصولات حاصل از انجام سرمایه گذاری مشترک، اخذ شود.

وی با بیان اینکه اتخاذ تدابیر برای جلوگیری از نوسانات غیر طبیعی بازار  ارز از موضوعات مهم برای جذب سرمایه گذاری است،  تصریح کرد: جذب سرمایه گذاری خارجی در ارتقاء بهره‌وری و رشد صادرات و بکارگیری فناوری های نوین در صنعت نقش دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: ارائه و معرفی مشوق های سرمایه‌گذاری در بخش های گمرکی، مالی و مالیاتی در جذب بیشتر سرمایه‌گذاری خارجی موثر است.

کد خبر 308648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.