نطنز با بیش از ۱۸۰۰ اثر تاریخی ظرفیت بالایی در توسعه گردشگری دارد

نطنز- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: وجود ۱۸۰۰ اثر تاریخی، طبیعت بکر و آب و هوای خوب نشان دهنده ظرفیت بالای شهرستان نطنز در بحث گردشگری است

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، فریدون اللهیاری در آیین افتتاحیه دومین جشنواره گیاهان دارویی، طب سنتی و گردشگری در دانشگاه آزاد نطنز، اظهار کرد: در سطح استان اصفهان ۷ منطقه نمونه گردشگری وجود دارد، که منطقه گردشگری رایان و متین آباد در شهرستان نطنز، ۲ مرکز از این ۷ مرکز است.
وی افزود: در بخش جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اقدامات خوبی انجام شده که یکی از آنها واگذاری قلعه کوهاب به بخش خصوصی است که تا اسفند ماه به صورت کامل واگذار می شود.
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: با توجه به تاریخ شهرستان نطنز که از ۶۰۰۰ سال پیش تا تاریخ معاصر را در دل خود جای داده است، این شهرستان مرکز مهمی در صنعت گردشگری است، بنابراین وجود بخش خصوصی در این حوزه ضروری است.
وی تصریح کرد: قرار گیری ۱۸۰۰ اثر تاریخی، طبیعت بکر و آب و هوای خوب نشان دهنده ظرفیت بالای شهرستان نطنز در بحث گردشگری است.  استان اصفهان با تنوع بالای طبیعت و آثار تاریخی یکی از مراکز مهم در کشور است که شهرستان نطنز، نمونه کوچک شده استان است.
وی در ادامه افزود: قلعه طرق‌رود، بافت تاریخی افوشته، مسجد جامع نطنز و خانه سورگاه تعدادی از این آثار تاریخی است که در حال بازسازی در این کارگاه‌ها است. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به تاریخ غنی شهرستان نطنز که از ۶۰۰۰ سال پیش تا دوران معاصر را در خود جای داده، این شهرستان مرکز مهمی در رونق صنعت گردشگری کشور و استان اصفهان محسوب می‌شود.

الهیاری همچنین افزود: شهرستان نطنز، نمونه‌ای کوچک شده از کل استان اصفهان بوده که از نظر تنوع اقلیمی و آثار تاریخی در کشور سرآمد و ممتاز است. /

کد خبر 308583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.