روز جهانی قدس بهترین نمود تقوای الهی/روز جهانی قدس روز تذکر و تکرار خواسته‌های مسلمان جهان

لنجان_امام جمعه زاینده رود گفت:روز جهانی قدس بهترین نمود تقوای الهی دفاع از نوامیس مسلمین و مبارزه با دشمان خدا و آئین است و یکی از تجلی گاه های آن راهپیمائی روز قدس است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه زاینده رود اظهار کرد: روز جهانی قدس بهترین نمود تقوای الهی دفاع از نوامیس مسلمین و مبارزه با دشمان خدا و آئین است و یکی از تجلی گاه های آن راهپیمائی روز قدس است.

وی افزود: برای بهتر روشن شدن ضرورت و اهمیت و جایگاه بلند راهپیمائی روز قدس باید چند موضوع مورد بررسی قرار گیرد نخست موقعیت فلسطین است لذا باید توجه داشت که فلسطین قبله نخستین مسلمانان و حرم دوم مسلمانان جهان است که  دارای تمدن چندین هزار ساله و آثار بجای مانده از ادیان الهی است و جمعیت میلیونی با اکثریت مسلمان ودارای بهترین موقعیت جغرافیائی و آب و هوائی در منطقه است.

امام جمعه زاینده رود تصریح کرد: بعد از پایان جنگ جهانی اول و شکست امپراتوری عظیم عثمانی، فلسطین تحت قیمومیت انگلستان درآمد و به دنبال آن با نقشه استعماری انگلیس، برای مهاجرت یهودیان سراسر جهان به فلسطین برنامه ریزی شد و تا سال ۱۹۴۸ به صورت رسمی توسط یهودیان غاصب، فلسطین به اشغال در آمد و دولت غاصب اسرائیل رسما اعلام موجودیت کرد و ملت مسلمان فلسطین را به خاک سیاه نشاندند.

وی با اشاره به تعزیه گردانان این جنایت تصریح کرد: استعمار پیر انگلیس با حمایت یهودیان صهیونیستی، مجامع بین المللی تحت سلطه صهیونیست ها و آمریکا این جنایت را مرتکب شدند و آن گاه که استعمار پیر انگلیس در قضایای تنباکو با فتوای تحریم تنباکو از سوی آیت‌الله میرزای‌ شیرازی مواجه شد و آن گاه که جاهلیت مدرن با فرا خوان جهان اسلام به خیزش علمی و پایداری در برابر استعمار توسط سید جمال الدین اسدآبادی مواجه گردید و قیمومت استعمار انگلیس بر عراق با قیام محمد تقی شیرازی، میرزای دوم شکست خورد استعمار پیر انگلیس به قدرت اسلام و مرجعیت پی برد و بر آن شد تا یک غده سرطانی و یک نطفه ناپاک در دل جهان اسلام قرار دهد تا از پیشرفت اسلام و اتحاد مسلمانان جلو گیری نماید و برای رفع نیاز فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی خود، بر منابع سرشار منطقه بهتر مسلط شود.

صفرزاده تهرانی اضافه کرد: از این رو اقدام به اسکان یهودیان در سرزمین فلسطین کرد و پس از آن دولت یهودی صهیونیستی را در آن سرزمین تشکیل داد چراکه بیشترین زمینه را در خوش خدمتی به اربابان ذر و زور و تذویر و دشمنی با اسلام و مسلمین، در یهود صهیونیستی وجود داشته و دارد و شواهد تاریخی نشان می دهد که این گروه  در دشمنی با اسلام و مسلمین تا کنون از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

وی با اشاره به  سلسه جنبانان مبارزه با اسرائیل گفت: مبارزه با غده سرطانی اسرائیل همواره مورد توجه عالمان و اندیشمندان دینی به ویژه جهان تشیع قرار گرفته است اگرچه مبارزه یک‌پارچه‌ از ناحیه مسلمانان شکل نگرفت اما در این میان آیت‌الله شیخ محمد حسین کاشف الغطاء، آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی، آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری، آیت‌الله بروجردی، آیت الله کاشانی، آیت الله میر سید محمد بهبهانی، امام موسی صدر، آیت الله طالقانی، آیت الله شهید مرتضی مطهری، شهید نواب صفوی، علامه اقبال لاهوری و ... از سلسه جنبابان مبارزه با اسرائیل بوده اند.

امام جمعه زاینده رود عنوان کرد: این بزرگواران با صدور بیانیه، برگزاری راهپیمائی، برپائی اجلاسیه، جهان اسلامی را به وحدت در برابر رژیم جعلی اسرائیل فرا خواندند و مسلمانان را به مبارزه با غده سرطانی دعوت کردند و با صدور فتوای حرمت فروش اراضی فلسطین به یهودیان و حرمت ارتباط با رژیم جعلی اسرائیل، مبارزه چشمگیری را با اسرائیل شروع کرد و در این مسیر سختی ها دیده، به زندان افتاده و یا تبعید شدند.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و مبارزه ایشان با اسرائیل، بیان کرد: حضرت امام خمینی با درک صحیح از توطئه‌های دشمنان دین، یکی از محورهای مبارزاتی خود با استکبار جهانی را، مبارزه با اسرائیل غاصب قرار داد و محو اسرائیل را در دستور مبارزاتی خود قرار داد، کاری که به شدت خشم رژیم منحوس پهلوی را به عنوان یکی از هم‌پیمانان اسرائیل برانگیخت.

صفرزاده تهرانی متذکر شد: آن بزرگوار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تبدیل سفارت اسرائیل به فلسطین و قطع ارتباط با اسرائیل، در پیام تاریخی خود در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ مطابق با ۱۳ ماه رمضان ۱۳۹۹هجری آخرین جمعه ماه رمضان را، به عنوان روز جهانی قدس معرفی نمود و آن را روز حیات اسلام نامیدند.

وی تاکید کرد: ایشان در پیام خود فرمودند جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعۀ ماه مبارک رمضان، که می‌تواند تعیین کنندۀ سرنوشت مردم فلسطین باشد، را به عنوان روز قدس انتخاب، و طی مراسمی، همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان، اعلام نمایند.

امام جمعه زاینده رود تصریح کرد: امام خمینی(ره) بر این باور بودند که روز قدس روز حیات اسلام است و قدس از این جهت هم‌چنان مسئله اول جهان اسلام به شمار می آید.

وی اضافه کرد: روز جهانی قدس تا کنون توانسته مرحمی بر رنج چندین ساله ملت فلسطین شود و از سوی دیگر دفاع از فلسطین به عنوان دفاع از نوامیس مسلمین و سبب احیای مجد و عظمت اسلام شناخته شد و به تاریخ طولانی مبارزه با اسرائیل، اصالت بخشید.

صفرزاده تهرانی گفت: از سوی دیگر این رو شکست پذیری دشمن در اذهان مردم آزاده دنیا را زنده نمود، دشمنی با اسرائیل نزد مسلمانان زنده شد تا در دراز مدت با فراموشی آن، رابطه با دشمن بشریت عادی نگردد، نابودی اسرائیل به عنوان دشمن اصلی دین مبین اسلام و آزادسازی فلسطین به عنوان پاره تن اسلام، جزء آرمان مسلمانان جهان قرار گرفت.

وی ادامه داد: این روز مقاومت مسلمانان در مقابل اشغال گران را دنبال داشت، مقاومتی که صهیونیست‌ها را در درون مرزهایش زمین گیر کرد و رؤیای دستیابی‌ نیل تا فرات را در هم شکست، از سوی دیگر حزب الله به عنوان قدرت تأثیر گزار در منطقه به وجود آمد و شکست‌های پی‌درپی را بر پیکر اسرائیل وارد نمود و به مسلمانان جهان فهماند که چون دانه‌های زنجیر به هم پیوسته‌اید، در برابر استکبار که با تفرقه، قصد چپاول سرمایه مسلمانان را دارد، می‌توان متحد شد و باید به رهبری مرجعیت دینی متحد شد.

کد خبر 308090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.