افتتاح دفتر نمایندگی امور عشایر بخش دناکوه سمیرم

سمیرم- دفتر نمایندگی امور عشایر بخش دناکوه شهرستان سمیرم در مرکز این بخش افتتاح و شروع به کار کرد.

به گزارش ایمنا از شهرستان سمیرم، رئیس اداره امور عشایر سمیرم در حاشیه افتتاح این دفتر در روستای بیده مرکز بخش دناکوه سمیرم فاصله زیاد تا مرکز شهرستان و همچنین تعداد زیاد عشایر مستقر در این بخش را از علل راه اندازی این دفتر دانست و گفت: بعد مسافت هنگام مراجعه عشایر برای انجام امور اداری و کاری از امروز به سبب افتتاح این دفتر کاهش یافته است.

حسین سامی خاطر نشان کرد: عشایر زیادی در منطقه پادنا و دناکوه مستقر هستند و یا به این منطقه کوچ می کنند و از همین رو ارائه خدمات به آنها با افتتاح این مرکز سهولت و سرعت بیشتری پیدا می کند.

وی یادآوری کرد: مطابق آخرین سرشماری جمعیتی عشایر، یک هزار و ۳۲۱ خانوار در ۱۴ تیره عشایری با ۶ هزار و ۹۳۲ نفر جمعیت در بخش های دناکوه و پادنای سمیرم ساکن هستند که پادنا و دناکوه از مراکز اصلی کوچ ییلاق عشایر جنوب کشور است.

اسفندیاری مدیر کل امور عشایر استان اصفهان نیز ابرازامیدواری کرد که این نمایندگی نقش بسزایی در ارائه خدمت بهتر به عشایر منطقه داشته باشد.

۴ هزار و ۷۰۰ خانوار عشایری از چهار طایفه دره شوری، عمله، فارسیمدان و شش بلوکی ایل بزرگ قشقایی هر ساله به شهرستان سمیرم کوچ می کنند.
شهرستان سمیرم به عنوان یکی از مناطق اصلی ییلاق عشایر کشور در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

کد خبر 307952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.