سیلی سرخ بر صورت اصناف/رکود در بازار همچنان ادامه دارد

مطابق هر سال در تقویم، اول تیر ماه روز ملی اصناف نامگذاری شده است. امسال در شرایطی اصناف این روز را جشن می‌گیرند که اول تیر ماه پایان فرصت آنها برای اعلام اظهارنامه‌های مالیاتی بوده و طبق تصمیمات گرفته شده در سال جاری افزایش هشت درصدی مالیاتی برای مشاغل دیده شده است.

به گزارش ایمنا، در طول سال صاحبان اصناف مختلف به طور دائم از مشکلاتی که به واسطه مالیات بر دوش آنها گذاشته می‌شود گلایه‌هایی را مطرح می‌کنند و همواره بر این نکته تاکید دارند که شرایط موجود و رکودی که در برخی بخش‌ها وجود دارد امکان پرداخت مالیات در این حد را فراهم نکرده و مشکلات متعددی برای آنها فراهم می‌کند.

با این وجود امسال نیز برای صاحبان حرفه‌های مختلف افزایش هشت درصدی مالیات دیده شده که همزمانی این موضوع با روز ملی اصناف جای توجه دارد. در این سال ها اصناف چراغ خود را به سختی روشن نگاه داشته و در مواردی حتی به جای درآمدزایی از سرمایه خود هزینه کرده‌اند تا فعالیت‌ آنها استمرار داشته باشد و در چنین شرایطی وضع مالیاتی به این شکل شرایط کار را برای آنها دشوار خواهد ساخت.
 امروز به مناسبت روز ملی اصناف قرار بر آن شده که رییس‌جمهوری در جمع صاحبان اصناف حضور پیدا کند. امید می رود در این دیدار بار دیگر معضلات و مشکلات این بخش جامعه بازگو شده و برای برون رفت از این وضعیت عزمی جدی تر ایجاد شود .

کد خبر 307927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.